اجتماعی

پیش بینی وقوع تندباد لحظه‌ای تا پایان روز جمعه در اصفهان

پیش بینی وقوع تندباد لحظه‌ای تا پایان روز جمعه در اصفهان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار recive ضمن ابراز تسلیت از خروج قطار مسافربری طبس_یزد اظهار کرد: اصفهان در این حادثه آمادگی برای کمک‌رسانی را اعلام کرده است. در حادثه ریزش ساختمان متروپل هم سه تیم امدادی به شهر آبادان اعزام شدند که روز گذشته برگشتند.

وی با اشاره به فعالیت کانونهای گردوغبار در استان اصفهان، تصریح کرد: تندباد لحظه‌ای و وزش باد شدید که با فعالیت کانونهای داخلی گردوغبار در استان اصفهان همراه است تا اواخر روز جمعه تداوم خواهد داشت و مناطق جنوبی و غربی استان اصفهان را دربرخواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مساحت ۳۲ درصدی بیابان در استان اصفهان، بیان کرد: اقداماتی نظیر کاشت نهال و مالچ‌پاشی در راستای بیابان‌زدایی در استان اصفهان در حال انجام است اما به علت کاهش بارشها و درگیری استان اصفهان با خشکسالی حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را می‌طلبد.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای سال زراعی جاری، میانگین بارشها در استان اصفهان ۱۴۵ میلیمتر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت کاهش ۲۸ درصدی را داشته است و این درحالی است که وزش باد و جریانهای همرفتی به علت نبود رطوبت کافی شرایط وقوع طوفانهای لحظه‌ای را در ۸ شهرستان استان اصفهان مساعد می‌کند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا