سمنان

پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن انار در استان سمنان

مهدی قرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت باغ‌های انار در استان سمنان پنج هزار و ۸۸۷ هکتار است.

وی با اشاره به میزان تولید محصول انار در استان سمنان اضافه کرد: امسال تولید انار در این استان افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به ارقام محصول انار نیز اشاره کرد و گفت: گلو باریک ایوانکی، پوست سفید و پوست قرمز سمنان و درجزین، ملاسیه لاسجرد و ملس ساوه برخی از ارقام انار در باغ‌های این استان است.

قرائیان با بیان اینکه فصل برداشت محصول انار از اوایل مهرماه تا اواسط آبان ماه است، افزود: عمده انار استان سمنان در شهرستان‌های گرمسار، آرادان، سمنان، مهدی‌شهر و سرخه بوده و در شهرستان‌های دامغان و شاهرود هم کشت می‌شود.

وی به برخی از مشکلات کشت محصول انار نیز اشاره کرد و ادامه داد: کرم گلوگاه انار و همچنین ترکیدگی محصول سبب می‌شود تا بخش قابل‌ملاحظه‌ای از محصول وارد ضایعات شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کمبود صنایع فرآوری و همچنین سردخانه در مناطق مستعد به‌عنوان دیگر مشکلات در این بخش اشاره کرد و افزود: توسعه در این بخش نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران است و تسهیلات بانکی برای حمایت از افراد علاقه‌مند در این بخش وجود دارد.

قرائیان گفت: طرح ایجاد سایه‌بان نیز برای کاهش مخاطرات مثل آفتاب‌سوختگی و کاهش مصرف آب در سطح هشت هکتار از اراضی استان سمنان اجرا شد که سبب افزایش کمی و کیفی محصولات شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا