زنجان

پرونده باز، دلیل انصراف آقای شهردار!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، انتخاب شهردار برای شهرها از سوی شوراها و تایید آنها از سوی وزارت کشور یک امر طبیعی است، شاید در این بین شهرها با تاخیر صاحب شهردار بشوند ولی بالاخره اداره شهر درصورت تایید صلاحیت از سوی وزارت کشور به دست شهردار منتخب شوراها سپرده می‌شود.

استان زنجان دارای ۲۱ شهر است که وضعیت انتخاب شهردار در این شهرها،  شوراهای این شهرها یا در حال انتخاب شهردار هستند، یا فرد منتخب در حال استعلام است، یا منتخبین در برخی از شهرها معارفه شده‌اند و یا برخی‌ها قبل از اینکه صدور حکمشان برسد تصمیم به انصراف می‌گیرند و برخی هم از سوی وزارت کشور بنا به دلایلی رد صلاحیت می شوند.

اما از بین این ۲۱ شهر استان زنجان  انتخاب شهردار برای شهر ابهر از سوی شورا شاید یکی از جنجالی‌ترین انتخاب‌ها در این دوره باشد، چرا که دوبار شهردار منتخب اعضای شورای این شهر بعد از مدتی تصمیم به انصراف می‌گیرند.

حوالی ۱۸ مرداد ماه سال جاری بود که «امیر هوشنگ نوری‌آرا» به عنوان شهردار شهر ابهر از سوی شورا با ۵ رای موافق انتخاب شد انتخابی که دو تن از اعضای شورا مخالف آن بودند که این مخالفت‌ها حواشی‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت، اما پس از مدتی آقای نوری‌آرا به دلیل مشکلات شخصی، انصراف خود را از تصدی سمت شهرداری ابهر اعلام کرد.

در همین کش مکش‌ها بود که خبر خداحافظی یک عضو از اعضای شورای ششم شهر ابهر نیز رسانه‌ای شد.

اما در این بین اعضای شورا بیکار ننشستند دوباره عزمشان را جذب کردند تا مردم این شهر هر چه زودتر صاحب شهردار شوند.

اعضای شورا مجدد رزومه‌ها را بررسی کردند که بالاخره در ۲۳ شهریورماه سال جاری «رحمت یوسفلی» با ۵ رای موافق از سوی شورا سکان هدایت شهرداری ابهر را به دست گرفت.

اما باز هم ورق برگشت و آقای یوسفلی طی نامه‌ای به فرمانداری شهرستان ابهر انصراف خود را به دلیل داشتن پرونده باز اعلام کرده است و مردم ابهر باز در اندر خم یک کوچه منتظر شهرداری بعدی هستند.

 

یوسفلی پرونده‌ باز دارد

خدیجه نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اعلام خبر انصراف آقای رحمت یوسفلی اظهار کرد: مجدد رزمه‌ها بررسی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به داشتن پرونده باز شهردار منتخب شورا، گفت: دلیل انصراف آقای رحمت یوسفلی داشتن پرونده باز است.

وی با بیان اینکه آقای یوسفلی طی نامه‌ای به فرمانداری شهرستان اعلام انصراف کرده است، خاطر نشان کرد: آقای یوسفلی اظهار داشت تا تعیین و تکلیف پرونده بازش مشخص شود زمان می‌برد که در این صورت شهر بی تکلیف می‌ماند و از این رو اعضای  شورای اسلامی مجددا گزینه دیگری را برای تصدی شهرداری ابهر انتخاب کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با بیان اینکه امیر قهرمانی که به‌ عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شده است، گفت: در حال حاضر انتخاب فرد بومی یا چه غیربومی مشخص نیست.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا