فرهنگ و هنر

«روغن کنجد» درد این روزهای جامعه است

«روغن کنجد» درد این روزهای جامعه است

آرمان شهبازی کارگردان نمایش «روغن کنجد» درباره بازخورد مخاطبان و ایده اجرای نمایش «روغن کنجد» گفت: حال و هوای این روزهای نمایش بسیار خوب است. وقتی نمایشی روی صحنه دارید و بازخورد خوب مردم را می‌بینید، انرژی بسیار خوبی دریافت می‌کنید و این حال خوب را با چیزی عوض نمی‌کنیم. علاقه مندم در نمایش‌هایم دغدغه‌های مردم را نشان دهم و با نمایش «روغن کنجد» تلاش کردم یک ساعت از زندگی امروزی مردم را در قالب نمایش کمدی برای اجرا آماده کنم.

وی ادامه داد: سال گذشته تصمیم گرفتم کاری جدید برای صحنه آماده کنم و چند نمایشنامه را بررسی کردم تا اینکه ایمان صدیق نویسنده نمایشنامه، ایده نمایش «روغن کنجد» را برایم تعریف کرد. این ایده برای من بسیار جذاب بود بنابراین تصمیم گرفتیم تا این نمایشنامه را پرورش و برای اجرا آماده کنیم. تصمیم داشتیم آذر ماه سال گذشته نمایش را به صحنه ببریم اما با اوج کرونا مواجه شدیم و همین موضوع اجرای نمایش را یک سال به تعویق انداخت.

شهبازی درباره انتخاب بازیگران نمایش بیان کرد: بازیگران نمایش «روغن کنجد» را بر اساس شخصیت‌های متن انتخاب کردم اما مهم‌ترین مسئله این بود که باید بازیگری را انتخاب می‌کردم که قدرت رهبری خوبی داشته باشد و به نظر من سعید چنگیزیان بهترین گزینه بود زیرا او جزو سه نفر اول بازیگران تئاتر ما است. سعی کردم از بازیگرانی که شور و شوق اجرا دارند، استفاده کنم و طبق همان شخصیت‌های داستانی بازیگران را به کمک ایمان صدیق، سعید چنگیزیان و هاتف کلاته انتخاب کردم.

شهبازی با اشاره به اینکه نمایش «روغن کنجد» بیانگر درد این روزهای جامعه است، گفت: این نمایش روایتگر مشکلات امروز از قیمت مسکن و قیمت مواد غذایی گرفته تا نامهربانی‌های مردم با یکدیگر است و سعی کردیم این موضوعات را در نمایش «روغن کنجد» نشان دهیم که فکر می‌کنم تا حد زیادی هم موفق بوده‌ایم.

کارگردان نمایش «روغن کنجد» با اشاره به حضور تماشاگران در سالن‌های نمایشی عنوان کرد: همانطور که اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد، سالن‌های نمایشی می‌توانند با تمام ظرفیت اجرا بروند اما گروه ما با همان شرایط قبل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نصف ظرفیت اجرا می‌رود تا حقوق مخاطبان رعایت شود از همین رو مخاطبان نیز به ما اعتماد کردند و نمایش با استقبال خوبی مواجه شد.

بازیگران این نمایش ۶۵ دقیقه‌ای عبارتند از مهدی صناعتی (سعید چنگیزیان)، صبا گرگین پور، دلسا کریم‌زاده، امیر شاه علی، ابوالفضل وزیری، سید عماد حسینی، پرسا مقدس و دیبا دهقانی.

۵۸۵۸

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا