همدان

جریان دانشجویی نقش خود در گام دوم انقلاب را بازتعریف کند/ دانشجو باید جهاد تبیین داشته باشد

حمید پورحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: واقعه تاریخی که باعث نامگذاری این روز به نام «دانشجو» شده، اعتراص جریان دانشجویی و جمعی از جوانان دانشجو در سال 1332 به حضور معاون وقت رییس جمهور آمریکا نیکسون در ایران بود.

وی با بیان اینکه این اتفاق تاریخی چند ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد و در اعتراض به استبداد داخلی و استکبار خارجی رخ داد افزود: نخستین نشانه جریان دانشجویی در کشور به جهت خلوص، خاصیت آرمانخواهی و حقیقت جویی که در دل خود دارد، استکبارستیزی و مقابله با آمریکا بوده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه اقدام روز ۱۶ آذر سال ۳۲ سرآغاز حرکت‌های دانشجویی در ایران شد افزود: بعدها نقش این جریان را در وقوع انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم به تعبیر امام(ره) و … می‌بینیم که بسیار هم موفق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مختصات اساسی که در جریان تاریخی و همه حرکت‌های دانشجویی می‌بینیم آرمانخواهی، عدالتخواهی، حقیقت‌جویی و مطالبه‌گری دانشجو بوده است عنوان کرد: این جریان دانشجویی است که بدون در نظر گرفتن منفعت جناحی، سیاسی و حزبی آنجایی که احساس می‌کند مشکل و دغدغه‌ای برای جامعه است، صراحتا حرفش را بیان می‌کند و اثرش را هم می‌گذرد.

۱۶ آذر، متعلق به دانشجوی ضد استکبار، ضد آمریکا و ضد سلطه است

پورحسینی روز ۱۶ آذر را متعلق به دانشجوی ضد استکبار، ضد آمریکا و ضد سلطه دانست و گفت: اتفاقا این خصلت دانشجو، ویژگی عدالتخواهی او را پررنگ‌تر می‌کند زیرا نمی‌توان دنبال عدالت بود و فقط آن را در بین خانواده پیاده کرد و با جامعه کاری نداشت.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم عدالت واقعی محقق و برقرار شود باید مقابله با مخالفان عدالت و آنها که مانع اجرای عدالت در فضای بین‌المللی می‌شوند را سرلوحه قرار داد زیرا استکبارستیزی ذیل عدالتخواهی تعریف می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: بعد از انقلاب نظام سلطه موجودیت خود را در خطر می‌بیند، طبیعتا دشمنی که از قبل با کشورهای زیر سلطه داشتند، با کشور ما صدها برابر می‌شود و الان هم نشانه‌های آن را می‌بینیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان همدان خاطرنشان کرد: آنچه فضای دانشجویی در این شرایط می‌تواند، ایجاد کند یکی شناحت موقعیت انقلاب اسلامی در فضای بین‌المللی و درک این موضوع که این سختی‌ها سختی صعود است.

وی پیشرفت‌های عرصه‌های مختلف انقلاب با وجود سختی‌های کنونی را سختی‌های رسیدن به قله عدالتخواهی دانست و گفت: جریان دانشجویی باید به فهم چنین موقعیت انقلاب برسد و بعد اینکه در برابر این هجمه‌ها و دشمنی‌ها با شناخت شرایط با روشنگری و روشنایی پیش روند.

پورحسینی با تاکید بر اینکه دانشجو باید جهاد تبیین داشته و روشنگری و افزایش بصیرت عمومی را برای عموم مردم داشته باشند تصریح کرد: در این صورت است که جریان دانشجویی در مسیر عدالتخواهی، آرمانخواهی و حقیقت‌جویی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جریان دانشجویی باید بازتعریفی از نقش کنونی خود در کشور متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشد و جایگاه خود را در فضای گام دوم انقلاب پیدا کرده و به تناسب در عرصه‌های هفتگانه گام دوم نقش داشته باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا