اصفهان

احتمال ابتلا به آنفلوآنزای فصلی با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، نگاهی به آمار روزانه ابتلا به کرونا در منطقه کاشان مشخص شود که وضعیت کرونا در این شهر خوب نیست و در صورت بی‌احتیاطی شاهد موج ششم بیماری کویید ۱۹ در این منطقه خواهیم بود.

با توجه به شروع فصل سرما و آب‌وهوای سرد و خشک زمستان در کاشان، احتمال شروع موج ششم کرونا وجود دارد، مردم باید برای واکسینه شدن در مقابل ویروس کرونا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

در همین زمینه مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اینکه، هنوز گرفتار موج ششم نشده‌ایم اما شرایط کاشان بسیار شکننده است، گفت: مردم واکسیناسیون، زدن ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهند تا گرفتار موج ششم کرونا در کاشان نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود:تاکنون گزارش تایید شده‌ای از موارد بروز آنفلوآنزا اعلام نشده است ولی با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال شیوع آنفلوآنزای فصلی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دو نوع آنفلوآنزا A  و B شایعترین عوامل آنفلوآنزا در انسان هستند که عمدتا از طریق تنفس، آلودگی دست‌ها و یا وسایل آلوده منتقل می شوند لذا بهترین روش پیشگیری از ابتلا رعایت فاصله اجتماعی،زدن ماسک و شستن دست‌ها با آب و صابون است.

دلاوری در ادامه اظهار داشت: با توجه به همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ ضروری است همشهریان محترم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند تا شاهد بروز همزمان ابتلا به این دو بیماری نباشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/آ/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا