سمنان

وجود شناسایی مناطق مستعد سد زیرزمینی در استان سمنان

وجود شناسایی مناطق مستعد سد زیرزمینی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان محمد راستین اظهار کرد: البته برای اجرای طرح های مرتبط با سدهای زیرزمینی نیازمند اجرای طرح های مطالعاتی و مکان یابی دقیق تر است.

وی با بیان اینکه سدهای زیرزمینی در مناطق کم آب و خشکی همچون کشورمان، مناسب است افزود: در حقیقت سدهای زیرزمینی سازه هایی هستند که به غنای ذخایر آبی در زیرزمین کمک شایانی می کنند.

محمد راستین معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان وسعت عرصه‌های منابع طبیعی این استان را افزون بر پنج میلیون و ۵۰۰ هکتار برشمرد و گفت: بیش از دو میلیون از این عرصه ها سیل خیز است .

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ازاولویت بودن اجرای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و گفت: فعلا کار مطالعاتی برای یک میلیون هکتار از این وسعت دو میلیون هکتاری در اولویت کاری اداره کل آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۵۳ حوضه آبخیز استان طرح مطالعاتی تهیه شده افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم آیت … رئیسی توجه خوبی به طرح های آبخیزداری شده و با اعتبارات خوبی که در سفر هیات دولت به استان سمنان داده شده در سالیان اخیر اقدامات شاخصی در استان انجام شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پیش بینی کرد: برای اجرای طرح های آبخیزداری در ۵۳ طرح مطالعه شده فعلی به اعتباری افزون بر ۲هزارمیلیارد تومان نیاز وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات بیشتر به طرح های مطالعاتی و آبخیزداری توجه بیشتری به این اقدام زیرساختی و کاهش سیل و افزایش آبهای سطحی و زیر زمینی در استان خواهد شود.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا