خراسان رضوی

حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف باعث شکست توطئه دشمنان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سید قاسم قریشی در مراسم اختتامیه مجمع کشوری تیم پیشرفت مدرسه بسیج فرهنگیان که با حضور ۲۶۰ نفر از مدیران بسیج فرهنگیان سراسر کشور در مجتمع تربیتی فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: بسیج، با لطف خداوند متعال و تصمیم الهی حضرت امام خمینی (ره) که درحقیقت یک سند گویا و تکیه نظام اسلامی بر مردم سالاری دینی بود شکل گرفت که به عنوان یک پشتوانه و یک پایه مردمی سپاه، انقلاب، نظام و به عنوان یک گنجینه ارزشمند و تمام ناشدنی از ابتدای پیروزی انقلاب تشکیل شد.

وی افزود: نزدیک به نیم قرن ازانقلاب اسلامی را پشت سر‌گذاشتیم و مردم کشورمان ازاستقلال و آزادی بهره‌مند شدند و درعرصه‌های مختلف شاهد حضور پربار و ثمربخش بسیج به ویژه درعرصه‌های بسیار سخت بودیم. اگر امروزه با وجود چهار دهه هجمه و فشارهای مختلف دشمن شاهد شکست توطئه‌های آنان و شاهد پیروزی و سربلندی و حماسه‌های بزرگ ملت هستیم به این دلیل است که مردم در غالب نیروهای بسیجی در عرصه های مختلف حضور داشته و دارند.

دشمنان خود را مجازات و از دوستان خود حمایت می‌کنیم

سردار قریشی در ادامه گفت: وقتی کشورمان را در همه ابعاد با وجود کارشکنی‌ها،هجمه‌ها و توطئه‌ها با کشورهایی که مورد حمایت همه جانبه قدرت‌های غربی قرار داشتند مقایسه کنیم می بینیم که وضعیت کشور‌مان در چه سطحی از رشد و ترقی قرار دارد. کشوری که بیش از چهل سال است مورد تحریم ظالمانه دشمنان وهمچنین جنگ بزرگ هشت‌ساله‌ای که برآن تحمیل کردند بوده، کشوری که ثمره سالها خیانت و بی‌عرضگی شاهان قاجار و نظام پهلوی بوده و زمانی که مردم ما طاغوت را از کشور بیرون کرد، در ابعاد مختلفی نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی وهمه ابعاد فناورانه در نهایت ضعف قرار داشت و نیازهای حداقلی را نیز در کشور نمی‌توانستیم برطرف و تامین کنیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: قبل از انقلاب کشورمان نمی توانست نیروهای نظامی را اداره کند و این کارتوسط مستشاران آمریکایی انجام می‌شد و حتی در زمینه سلاح‌ها و تجهیزات فردی ارتش نیز ناتوان بودیم.

ارتش صدام یک نمایشگاه و یک آلبوم از تجهیزات و سلاح‌های مدرن کشورهایی نظیرشوروی، فرانسه، انگلیس، اتریش و آمریکا و همه کشورهای اروپایی بود که مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین رادارها، هواپیماها و موشک‌ها و برجستگان نظامی خود را به یاری رژیم بعثی شتافتند واین در صورتی بود که به ملت ما  از دادن سیم خاردار نیز دریغ می‌کردند. با این وجود ملت مقاوم ما توانست براین توطئه بزرگ را شکست دهد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب دشمنان با اطلاع از ناتوانی کشوردر تولید و عرضه کالاها سعی کردند با محاصره ملت را به زانو در آورد ولی امروزه شاهد هستیم که ملت رشیدمان تنومند و قد برافراشته که علاوه بر اینکه می تواند نیازهای خود را در داخل تولید و عرضه کند بلکه می تواند اراده خودش را بر دشمنان تحمیل نماید و حتی هزاران کلیومتر آن طرف‌ترنیز در سواحل مدیترانه دشمنان خودش را مجازات و همچنین از دوستان خودش حمایت می‌کند. امروزه شیعه و سنی در حماس، شیعیان درحزب الله لبنان، عزیزان سنی در عراق کرد، ترکمن، عرب  درهمه مناطق مختلف مورد حمایت انقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی هستند.

با وجود محاصره به دیگران کمک می‌رسانیم

سردار قریشی در ادامه گفت: کشور ما در حال حاضر در بسیاری از جهات جزء کشورهای برتر دنیا در خصوص درمان بیماری‌های سرطانی، جراحی قلب کودکان، جراحی مغز و جوارح داخلی و … است. این درحالی است که قبل از انقلاب مردم عزیزمان توسط پزشکانی از کشورهای هندوستان و بنگلادش درمان می شدند و حتی در شهرهای بزرگ هم با کمبود پزشک عمومی روبرو بودیم.

وی افزود: امروزه در کشور پتروشیمی ایجاد می‌کنیم، در حالی که قبل از انقلاب ادعا می‌شد نمی‌توانیم پالایشگاه ایجاد کنیم.

 

سردار قریشی تاکید کرد: میخواستند در نیازهای اولیه کشورعقب بمانیم ولی امروزه با وجود محاصره به دیگران کمک می‌رسانیم و اگر نبود بعضی سوء مدیریت‌ها و بی عرضگی‌ها و فشارهای گسترده دنیا، قطعا شیرینی بیشتری را برای ملت ایران کسب می‌کردیم.

دست نیاز به سوی فرهنگیان بسیجی داریم

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور نیز در این مراسم گفت: در اجرای اسناد بالادستی از سند بنیادین گرفته تا بیانیه گام دوم انقلاب وسند تحول نظام تعلیم و تربیت، جهت ارتقای کارآمدی آن، دست نیاز به سوی بسیجیان فرهنگی و فرهنگیان بسیجی که از دلسوزان نظام هستند داریم.

شاپور محمدزاده افزود: ما معلمان در هدایت فکری جوانان و نوجوانان و با تعاملی که با آنها برقرار می‌کنیم، می توانیم مانع از این شویم که در مسیر بیگانگان و اهداف فکری آنها قدم بگذارند و آنها را به سوی انقلاب و نظام هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان ما اهل تفکر، قلم و علم هستند ومی توانند نقش بسیاری درشکوفایی باورهای دینی در دانش آموزان ایفا کنند.

در ادامه این مراسم، نشان معلم جهادی و الگوی «نشان بی نشان» به خانم «ثریا مطهرنیا» اهدا شد. همچنین در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم شهید سید مهدی موسوی تجلیل شد.

گفتنی است که خانم مطهرنیا از طرف یونسکو به عنوان یکی از ۱۰ معلم برتر جهان شناخته شد، ولی در کمال بی عدالتی جایزه نفر نخست به معلم آمریکایی با رزومه ضعیف تر اعطا شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا