سمنان

واحد تولیدی ” نابدانه ” یکی از پنج کارخانه بزرگ روغن کشی فعال در کشور است

واحد تولیدی ” نابدانه ” یکی از پنج کارخانه بزرگ روغن کشی فعال در کشور است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان واحد تولیدی ” نابدانه ” سمنان ، واحد روغن کشی دانه سویاست.

این واحد صنعتی ، تولید کننده روغن خام خوراکی و کنجاله فرآوری شده سویا برای خوراک دام است و روغن خامی را که بدست می آورد به کارخانه های تولید روغن نباتی کشور ارسال می کند از مجموع ۶۰۰ هزار تن مواد اولیه در سال ۴۸۰ هزار تن کنجاله دام و ۱۲۰ هزار تن روغن خام تولید می‌نماید.

این واحد تولیدی یکی از پنج کارخانه بزرگ روغن کشی فعال در کشور است

به مناسبت دهه تولید و تجارت مهندس هاشمی ، استاندار سمنان به همراه جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از شرکت تولیدی روغن کشی نابدانه سمنان بازدید کردند و پیرامون برخی از مشکلات و طرح توسعه علی الخصوص طرح پروژه ریل راه آهن اختصاصی این شرکت به گفتگو پرداختند.

مدیر عامل شرکت روغن کشی نابدانه سمنان در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری recive استان سمنان گفت: با اجرای دو طرح توسعه در تنها کارخانه روغن کشی استان سمنان، ظرفیت ذخیره سازی مواد اولیه و محصول در شرکت نابدانه سمنان به 2 برابر افزایش می‌یابد.

عزیزالله ملایی با بیان اینکه ظرفیت تولید این کارخانه از هزار و ۵۰۰ تن در روز هم اکنون به ۲ هزار تن رسیده است افزود: با ساخت 2 منبع جدید ظرفیت ذخیره روغن خام این مجموعه به حدود ۱۰ هزار متر مکعب رسیده است تا در تامین نیاز کارخانه‌های تولید روغن خوراکی تسریع شود.

مهندس ملایی با اشاره به خرید و انتقال سویای وارداتی از طریق کشتی و کامیون، انبارهای ذخیره این دانه روغنی در کارخانه‌های روغن کشی را برای استمرار تولید مهم برشمرد و تاکید کرد: با ایجاد سوله‌های جدید ظرفیت مواد اولیه نیز 2 برابر خواهد شد.

وی از تولید لسیتین بعنوان محصول جانبی پیش تصفیه روغن در این مجموعه خبر داد و گفت: حدود هفت الی ده تن در روز لسیتین تولیدی این کارخانه که در صنایع مختلف خوراکی از جمله شیرینی و شکلات کاربرد دارد تولید و عرضه می‌شود که علاوه بر برابری کیفی با محصولات وارداتی تنها تولید کننده لسیتین مارگارین در کشور است.

مهندس ملایی با بیان اینکه نقل و انتقال ریلی سویا به این کارخانه از طریق خط آهن از بندر امام خمینی تا ایستگاه راه آهن سمنان انجام می‌شود تاکید کرد: با توجه به اینکه نیم درصد دانه در هنگام انتقال مجدد از واگن به کامیون و در هنگام حمل دانه به محل کارخانه در راه ریزش و پرت میگردد ، در سال ده ها میلیارد تومان خسارت در پی دارد. لذا با کسب مجوز های لازم قرار است مسی ریلی 6 کیلومتری راه آهن از ایستگاه شهرک صنعتی تا کارخانه نابدانه ساخته شود.

مدیر عامل نابدانه سمنان ظرفیت اشتغال این کارخانه را 120 نفر اعلام و تصریح کرد: با تکمیل طرح توسعه ۴۰ نفر به نیروی کار مستقیم مجموعه اضافه خواهد شد.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا