زنجان

آب، مطالبه مشترک صحبت‌های نمایندگان مردم زنجان در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید البرز حسینی در شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه اگر  بخشی از موارد از بطن جامعه به حوزه رئیس جمهوری و وزرا نرسد در حق مطلب جفا خواهد شد، اظهار کرد: واقعیت این است که ما در بخشی از مباحث کلان جامعه مشکل داریم.

وی گفت: بحث مشکلات اداری و رسیدن درست گردش اطلاعات به مسؤولان انجام نمی‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به مشکل آب استان‌ اشاره کرد و افزود: خواهش داریم عدالت در بحث تخصیص آب رعایت و باز مهندسی شود و یقه مافیای آب گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در یک برهه تاریخی شهرستان خدابنده به حسب شرح قانونی و احکام دائمی برنامه ششم کم برخوردار بود، عنوان کرد: در این بخشنامه مالیات ۲۰‌سال برای شهرستان معاف شده است، اما وقتی سرمایه گذار می‌آید در همان اول در بحث آب ناامید می‌شود و کسی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به خاطر همین امر و به علت بیکاری در یک‌سال‌ هشت نفر خودکشی می‌کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به عقب ماندگی ۳۰ درصد در تولید ناخالص ملی زنجان اظهار کرد: ۸۰ درصد آب‌های ما از چاه‌های ممنوعه و غیرمجاز است و ما نگران ۵۰۰ هزار هکتار زیتون‌کاری انجام شده در طارم هستیم.

مصطفی طاهری هم در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه ماهیانه دولت است، گفت: خواهش من این است که دولت دست ما را باز بگذارد که برای توسعه زنجان از منابع خود استان استفاده کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه باید دست استان‌ها باز باشد که ما پاسخگوی دیوان عدالت نباشیم، گفت: همین امر فرصت بزرگی برای استان است.

نماینده مردم، ابهر خرم‌دره و سلطانیه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دولت رئیسی سرمایه انقلاب و محصول خون و دل مردم‌است، گفت: اعتماد مردم به خاطر اعتماد به کدخدا نابود شده است، اما از اینکه رئیسی به دنبال بازگرداندن اعتماد است، خوشحال هستیم.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه استان‌های قدرتمند امور را با قدرت خود پیش می‌برند و استان‌های محروم با مهر نظام خدمات می‌گیرند، گفت: زنجان جزو هیچکدام نیست و جزو استان‌های متوسط است به همین خاطر همواره مشکل دارد.

وی با اشاره به اینکه مهربانی و دلسوزی رئیسی باید در مسؤولان هم باشد، گفت: ما آمادگی داریم که در خدمت دولت انقلابی باشیم، اما اگر دولتمردان به بوی فساد حساس باشند، روزنه فساد هم بسته خواهد شد‌.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به اینکه در مورد حق آبه استان ما همه اعتراض داریم، گفت: ۲۰ سال است که سیمای آب کشور اتفاق افتاده و تغییر هم نکرده است.

مرتضی خاتمی با اشاره به وجود دو سد در ماه‌نشان و ایجرود گفت: پس از گذشت سال‌ها این سدها را آبگیری نکرده‌اند در حالی که انتظار داریم با همکاری بانک‌ها و دستور رئیس جمهور سال بعد این سدها به آبگیری برسند.

وی درباره جابه جایی زیست‌محیطی ماه‌نشان گفت: ۴۲ درصد ماه‌نشان منطقه حفاظت شده است و همین امر مردم ماه‌نشان را دچار مشکل کرده است.

خاتمی با اشاره به بحث پتروشیمی و مشکلات آن گفت: خط واصل زنجان و آذربایجان غربی محور دندی _ تکاب است که در نیمه راه است و خواهان افزایش اعتبار آن از طریق وزارت راه و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی راه تهران – تبریز و همدان – سنندج مسیر ایجرود را طی می‌کند و توجیه ۹۰درصدی برای حمل بار و پتروشیمی دارد که امیدواریم اعتبار این طرح هم تامین شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا