اردبیل

بهبود رتبه استان در میزان تولید ناخالص ملی نیازمند مدیریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه بررسی روند اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل اظهار کرد:  بهبود رونق تولید و رتبه هفتم استان از آخر در بین استان‌های کشور در خصوص تولید ناخالص ملی نیازمند مدیریت کارآمد است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌ها و واحدهای تولیدی افزود: مدیران مرتبط باید در این راستا تلاش خود را برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی به صورت روزانه انجام داده و با رفع موانع در راستای افزایش ثروت عمومی استان تلاش کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان براساس تفاهم نامه‌ای با بانک‌ها، اختصاص تسهیلات برای تکمیل طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالا مصوب شده که این موضوع به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: با تکمیل این طرح‌ها حدود سه هزار و ۵۰۰ اشتغال در استان ایجاد و با هر تولیدی که در استان اضافه می‌شود، ثروت عمومی استان افزایش می‌یابد.

عاملی ادامه داد: رفع موانع و تسهیل در صدور مجوزها و اعطای تسهیلات از جمله موضوعاتی است که باید مد نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها قرار گیرد و هیچ عذر و بهانه‌ای در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.

وی بر رفع برخی موانع دست و پا گیر در خصوص اعطای تسهیلات به طرح‌ها و واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: هر یک از دستگاه‌ها و بانک‌ها وظایف خود را در خصوص توجیه دار بودن طرح و یا پرداخت تسهیلات انجام داده و از مسائل و بهانه‌های حاشیه‌ای پرهیز کنند.

استاندار اردبیل تکمیل و راه اندازی واحدهای تولیدی با اشتغال بالا را از جمله اولویت‌ها دانست و افزود: چند واحد بزرگ تولیدی و صنعتی در استان با پیشرفت فیزیکی بالا و اشتغال چند هزار نفری در حال اجراست که تسریع و تسهیل در روند اجرای این واحدها گامی مهم برای ایجاد اشتغال است.

وی همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام را موجب جلوگیری از هدر رفت منابع و سرمایه‌ها دانست و خواستار تسریع در تکمیل این واحدها شد.

در این جلسه که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، روند اخذ تسهیلات ۸۲ طرح و واحد تولیدی در حوزه‌های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی که در سفر ریاست جمهوری پرداخت تسهیلات برای این طرح ها مصوب شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و بر تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل تاکید شد.

همچنین مقرر شد پیگیری‌های مستمر از سوی دستگاه‌ها، بانک‌ها و استانداری تا حصول نتیجه انجام شود.

انتهای پیام/3463/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا