اجتماعی

بهترین میوه‌ها برای رفع عطش در ماه رمضان

بهترین میوه‌ها برای رفع عطش در ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان یکی از دغدغه های اصلی روزه داران رفع عطش و تشنگی است. روزه داران در فاصله افطار و سحر باید آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنند تا در طول روز و ساعت های روزه داری دچار تشنگی و سردرد ناشی از آن نشوند.

برای تامین آب مورد نیاز بدن تنها لازم نیست این عزیزان آب بنوشند بلکه با نوشیدن برخی از شربت ها و آب میوه ها و نکاتی که در این بخش آورده ایم می توانند عطش خود را رفع کنند.

بهترین میوه برای رفع عطش و تشنگی ماه رمضان

آب آلبالو، ضدتشنگی ماه رمضان

برای رفع عطش و تشنگی در ماه رمضان نوشیدن آب میوه های طبیعی و مصرف میوه و سبزیجات بسیار موثر است زیرا علاوه بر تامین آب بدن ویتامین های مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. یکی از آب میوه های طبیعی برای رفع عطش مصرف آب آلبالو است.

آلبالو دارای آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، روی، ویتامین های A، B، C و D می باشد. برای رفع تشنگی در ماه رمضان و کم کردن التهاب از آلبالو یا آلوی بوعلی تازه و رسیده استفاده نمایید و آلبالو نارس مصرف نکنید زیرا باعث سوء هاضمه در شخص می شود.

شما می توانید آب آلبالو را بگیرید و از این آب میوه خوشمزه و طبیعی استفاده کنید. آلبالو خون را صاف و پوست را روشن و صاف می کند. افراد دارای فشار خون بالا می توانند با خوردن آب آلبالو فشار خونشان را کاهش و کنترل نمایند زیرا آلبالو ادرار آور می باشد و پتاسیم موجود در آن سبب می شود نمک در عروق باقی نماند.

بهترین میوه برای رفع عطش و تشنگی ماه رمضان

نوشیدنی های دیگر برای رفع تشنگی در ماه رمضان

آب هندوانه:

استفاده از آب هندوانه بهترین پیشنهاد برای روزه دارانی است که احساس تشنگی آن ها بعد از افطار همچنان باقی مانده است.

شربت تمبر هندی با عسل:

این شربت علاوه بر رفع تشنگی سبب رفع یبوست در ماه رمضان می شود. برای تهیه این شربت تمبر هندی راخیس و صاف کرده و سپس آن را با عسل ترکیب و مصرف کنید.

شربت خاکشیر و تخم شربتی:

یکی دیگر از نوشیدنی های ضد عطش شربت خاکشیر و تخم شربتی است زیرا خاکشیر و تخم شربتی می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند.

بهترین میوه برای رفع عطش و تشنگی ماه رمضان

شربت سکنجبین:

برای کاهش تشنگی در طول ساعات روزه داری در فاصله افطار تا سحر شربت سکنجبین را به تنهایی یا با اضافه کردن سکنجبین به خاکشیر مصرف کنید.

دم کرده نعناع:

بین افطار تا سحر برای رفع تشنگی دم کرده برگ خشک نعناع و یا مخلوط آن با عسل نوشیدنی عالی است. برای تهیه شربت نعناع نیز شکر و آب به نسبت دوبه یک را جوشانده و مقداری عرق نعناع و آب لیمو ترش اضافه نمایید و بگذارید خنک شود و سپس مصرف کنید.

عرق کاسنی:

کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد. برای تامین آب بدن نوشیدنی هایی مانند خاکشیر را باکمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده نمایید.

بهترین میوه برای رفع عطش و تشنگی ماه رمضان

دم کرده لیمو عمانی با گل گاو زبان و نبات:

برای رفع عطش و آرامش و خواب مناسب در شب دم کرده لیمو عمانی با گل گاو زبان و نبات عالی است.

مخلوط زردآلوی تازه همراه با عسل:

برای رفع عطش و سنگینی معده زردآلوی تازه را با عسل و آب مخلوط کرده و بنوشید. در کل شما می توانید میوه های مختلف را داخل آب بریزید و بنوشید.

شربت آبلیمو:

برای رفع عطش مصرف شربت آبلیمو مفید است زیرا سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.

بهترین میوه برای رفع عطش و تشنگی ماه رمضان

عرق شاتره:

برای رفع عطش و افزایش مقاومت بدن در برابر گرما نوشیدن ۲ یا ۳ فنجان عرق شاتره در افطارهای ماه مبارک رمضان مفید است.

ماء الشعیر خانگی:

برای رفع عطش و خارج شدن عفونت ها از بدن ماء الشعیر خانگی تهیه کنید. برای تهیه این ماء الشعیر ابتدا یک لیوان جو را با ۱۴ لیوان آب خیس کرده و روی اجاق گاز قرار دهید، به محض شکفته شدن جوها آن را از روی حرارت برداشته و از صافی رد کنید. وقتی نوشیدنی تان کمی سرد شد، آن را به حالت نیم گرم بنوشید.

بهترین میوه برای رفع عطش و تشنگی ماه رمضان

چند پیشنهاد مفید دیگر برای رفع تشنگی در ماه رمضان

۱- در ماه رمضان زیر نور آفتاب نایستید و حتی الامکان در مناطق سایه دار و خنک بایستید و از پوشش کلاه استفاده کنید.

۲- در ماه رمضان ورزش ملایم کنید و فعالیت های بدنی را کاهش دهید.

۳- در فاصله یک ساعت پس از افطار ۸ لیوان مایعات خنک و آب را به مرور تا هنگام خواب بنوشید و از خوردن آب یخ اجتناب کنید.

۴- از نوشیدن چای ، قهوه و نوشابه ها به دلیل دارا بودن سطح بالایی از شکر و کافئین خودداری کنید زیرا این نوشیدنی ها سبب از دست رفتن سریع آب بدن می شوند.

۵- از خوردن برخی مواد غذایی و شیرینی های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه که سبب افزایش غلظت مایعات بدن و تشدید احساس تشنگی می شوند، خودداری کنید و به جای آن خرما بخورید.

۶- نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد زیرا بدن آب اضافی را دفع می کند.

۷- از میوه هایی چون زردآلو و هلو استفاده کنید زیرا این میوه ها درد و ناراحتی ناشی از اسید معده را کم کرده و مواد معدنی از دست رفته ناشی از تعریق را جبران خواهند کرد.

۸- به روزه دارای توصیه می شود از مصرف مقدار زیاد نمک در غذاهای خود خودداری کرده زیرا غذاهایی که دارای مقادیر زیاد نمک و فلفل و یا ادویه های دیگر است، نیاز بدن را برای نوشیدن آب افزایش می دهد.

۹- در طول ماه مبارک رمضان نوشابه و تمامی نوشیدنیهای گاز دار را فراموش کنید.

۱۰-آب میوه های غیر طبیعی دارای رنگ های مصنوعی و مقادیر زیاد شکر است و برای سلامت افراد مضر بوده و باعث ایجاد آلرژی می شود پس تا حتی الامکان از مصرف این نوشیدنی ها خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

هشت فایده روزه‌داری از نگاه علم؛از بهبود عملکرد مغز تا پیشگیری از سرطان

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا