سیاسی

هشدار نماینده مجلس: ماه اول سال‌جدید، بسیاری اقلام «۵۰ درصد گران‌شده» / گوشت قرمز از سفره «۹۰ درصد مردم» حذف شده

هشدار نماینده مجلس: ماه اول سال‌جدید، بسیاری اقلام «۵۰ درصد گران‌شده» / گوشت قرمز از سفره «۹۰ درصد مردم» حذف شده

جلال محمودزاده درباره تغییرات صورت گرفته از سوی دولت در کابینه و اینکه آیا می‌تواند رافع مشکلات کشور باشد، گفت: یکی از راه‌هایی که پیشنهاد می‌شود دولت مشکلاتش در بحث مدیریت اقتصادی و مدیریت اداری کمتر شود تا موفق باشد این است که دایره انتخاب افرادش را گسترده‌تر کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یکی از مشکلاتی که دولت آقای رئیسی دارد این است که دایره انتخابش محدود است و بیشتر از دانشگاه امام صادق و دستگاه حقوقی قضایی که قبلاً در آن کار کرده‌اند افرادش را انتخاب می‌کند و می‌آورد، عنوان کرد: آقای رئیسی دایره انتخابش بسیار محدود است و از سایر افرادی که دارای تجربه هستند و در دولت قبل و در دولت متعدد کار کرده‌اند، اصلا استفاده نمی‌کند، بنابراین هنگامی که دایره انتخاب محدود باشد، همین افراد انتخاب می‌شوند.
وی با اشاره به برکناری وزیر کشاورزی اظهار داشت: وزیر جهاد را رئیس‌جمهور جابجا کردند، چه کسی را می‌خواهند جای ایشان بگذارند؟ مشخص است از همین اطرافیان خودشان می‌آوردند، زیرا دایره و مانور انتخاب مدیرانش بسیار محدود است و افراد ضعیف و ناتوان و کسانی که بهتر از فرد قبلی نیستند، انتخاب می‌شوند.
محمودزاده عنوان کرد: معتقدم کل بدنه اقتصادی دولت در واقع وزرای اقتصادی و معاونانش ضعیف هستند و همین امر باعث شده وضعیت تورم و گرانی در کشور بیداد کند. مشاهده می‌کنیم در عرض یک ماهی که از سال ۱۴۰۲ گذشته بسیاری از اقلام ۵۰ درصد گران شده‌اند و افزایش قیمت پیدا کرده‌اند در صورتی که امسال سال مهار تورم و رشد تولید است اما بانک‌ها برای تولید ریالی پرداخت نمی‌کنند و همه حساب‌هایشان را بستند و تولیدکنندگان نمی‌توانند از بانک‌ها مبلغی برای سرمایه در گردش و توسعه فعالیت‌های‌شان بگیرند.
وی ادامه داد: از نظر تورم هم که متأسفانه در یک ماه گذشته اقلام افزایش قیمت داشته‌اند همین الان مشاهده می‌کنیم مردم برای مرغ ۸۵ هزار تومانی در سفر می‌ایستند و گوشت قرمز که از سفره ۹۰ درصد مردم حذف شده است و ماهی قزل‌آلا از ۶۰ هزار تومان به ۱۷۵ هزار تومان رسیده است! این‌ها کالاهای اساسی هستند که مردم باید برای سفره‌شان تامین کنند؛ چه کسی این موارد را تدبیر می‌کند؟ کابینه و تیم اقتصادی دولت این کار را باید انجام دهد.
این نماینده مجلس با بیان این‌که برخی افراد در دولت کسانی هستند که مدعی بودند به تنهایی می‌توانند دولت و کشور را اداره کنند، گفت: دولت را در واقع کسانی تشکیل داده‌اند که کاندیدا بودند و می‌خواستند رئیس‌جمهور بشوند و تنها بیایند دولت را مدیریت کنند، حالا همه با هم آمده‌اند و این وضعیت اقتصادی کشور است.
وی تاکید کرد: بنابراین به نظر من همه تیم اقتصادی دولت باید تغییر کنند و افراد توانمند بدون این که خودی و غیرخودی مدنظر باشد، انتخاب شوند. یعنی نگویند که دایره ما همین افراد هستند و از میان آنها باید انتخاب شوند. در واقع باید دایره انتخاب دولت گسترده شود و از کل کشور افراد توانمند مورد استفاده قرار گیرند. افرادی که مدیر و مدبر هستند، در بحث اقتصادی حرفی برای گفتن دارند، تجربه کاری دارند و یک سر و گردن از وزرای فعلی و تیم اقتصادی بالاتر باشند. این‌ها را باید انتخاب کنند نه اینکه افراد ناتوانی را برای هیئت دولت انتخاب کنند که ما این وضعیت را داشته باشیم.
محمودزاده بیان کرد: امروز ما در وزارت ارتباطات، جهاد کشاورزی و اقتصاد و زمین گیر شده‌ایم و مشکل داریم و با این تغییرات جزئی دولت نمی‌تواند خودش را از این باتلاق بیرون بیاورد و مردم را از این فشار اقتصادی خارج کند، این دولت باید حتما غیرت عمده‌ای به خرج دهد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که دولت آقای رئیسی دارد بحث وزارت خارجه است یعنی دولت آقای رئیسی در بحث تعاملات بین‌المللی و ارتباطات با سایر کشورها ضعیف‌ترین دولت بوده است. دلیلش هم مشخص است آقای رئیسی افرادی را در وزارت امور خارجه انتخاب کردند که توانایی ارتباط با یک کشور همسایه جزئی و کوچک مثل ارمنستان و آذربایجان را ندارند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در بحث اقتصادی داریم به تعاملات بین‌المللی بازمی‌گردد. چند حرکتی هم که قبل از عید داشتیم، دبیرشورای عالی امنیت ملی انجام داد. آقای شمخانی بود که به چین رفت و با عربستان نشست و با عراق ارتباطاتی برقرار کرد.بنابراین اگر یک مقداری حرکتی در این اواخر انجام شد، از وزارت امور خارجه نبود بلکه شورای عالی امنیت ملی به کمک آمد. اگر وزارت خارجه و وزیر امور خارجه آقای رئیسی توانمند بود نیازی نبود رئیس شورای امنیت ملی به کمکش بیاید و حرکتی کند. بنابراین در بحث تعاملات بین‌المللی و تیم اقتصادی دولت کاملاً مشکل دارد و باید حتماً این مشکلات را حل کند و مدنظر قرار دهد.
وی افزود: آقای رئیسی باید در بحث معاون اول و سایر معاونانش تجدیدنظر کند اگر این کار را نکند و افراد اجرایی و توانمندی را در این ۲ سال باقیمانده انتخاب نکند، مطمئناً مشکلات عمده‌ای برای دولت و در نهایت برای مردم ایجاد خواهد شد چراکه دود عدم انتخاب افراد توانمند و حضور تیم اقتصادی ناتوان به چشم مردم می‌رود و ضررش را آن‌ها می‌دهند و مردم تحت فشار اقتصادی قرار می‌گیرند و با این وضعیت معیشتی روبرو خواهند شد که ما در حال حاضر شاهد هستیم.
محمودزاده درباره اینکه گفته می‌شود استیضاح وزرای دولت در مجلس به یک خط قرمز تبدیل شده است و وزرا قبل از اینکه مسئله استیضاح‌شان مطرح شود، برکنار می‌شوند یا استعفا می‌دهند، گفت: مجلس یازدهم با مجلس‌های قبلی فرق می‌کند مجلس یازدهم مجلسی است که اکثر نمایندگان همراه دولت هستند و ضعف‌های دولت را می‌پوشانند یعنی اگر ضعفی هم شناسایی کنند معتقد هستند این ضعف نباید برجسته شود، نباید با تذکر، سوال و استیضاح و نهایتاً ابزار نظارتی دولت را وادار کنند وارد یک ریل درست شود.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد در مجلس یازدهم باعث شده دولت گاهی اوقات حتی اگر مدیریت کشور هم دچار چالش و مشکل باشد سعی نکند خود را اصلاح کند و راه اصلاح را انتخاب نمی‌کند و دچار روزمرگی‌ها می‌شود که این بسیار بد است.
محمودزاده یادآور شد: یکی از نکات منفی مجلس یازدهم این بود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۲۰ نماینده مجلس نامه نوشتند که آقای رئیسی کاندیدا شود که در طول تاریخ مجالس چنین چیزی ندیدیم که مجلس شورای اسلامی بیاید و مستقیماً وارد انتخابات ریاست جمهوری شود و نمایندگان مستقیم از یک نفر بخواهند وارد انتخابات شود.
نماینده مردم مهاباد بیان کرد: زمانی که ۲۲۰ نفر نماینده از یک شخصی درخواست می‌کنند که کاندیدای انتخابات شود وقتی که این فرد انتخاب شد مطمئنا همراهی می‌کنند و همین هم نقطه ضعف و پاشنه آشیل برای مجلس و دولت شده و باعث به وجود آمدن چنین مسائلی شده است که ما در حال حاضر متاسفانه در دولت مشاهده می‌کنیم.
وی گفت: حال اگر یک تعداد از نمایندگان منتقد در مجلس پیدا می‌شوند و تذکر می‌دهند و می‌گویند استیضاح می‌کنیم، مورد هجمه قرار می‌گیرند و اجازه صحبت کردن به آنها نمی‌دهند. این‌ها مسائلی است که در مجلس وجود دارد و باید واقعیت ها را قبول کرد.

بیشتر بخوانید:

دولت رئیسی ثبت کرد / رکورد «ابرتورم قیمت غذا» از جنگ جهانی دوم، تاکنون

فرمانده کل سپاه: مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز را «درک» می‌کنیم اما ملت نباید «تسلیم» شوند

هشدار توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت: کاری نکنید؛ فقرا بریزند، کاسه کوزه همه را جمع کنند / من این را دور نمی‌بینم

«بهارستان»، میخکوب شد / انتقادهای شدید و بی‌پرده نماینده ارومیه: آقای رئیسی! نگران یک وعده غذای مردم هستیم

«تذکر» نماینده اصولگرای مجلس: وضعیت بازار و مردم خوب نیست / حتی «بچه‌های مذهبی و انقلابی»، از این وضعیت، «خسته» شده‌اند

نماینده مجلس: آقای رئیسی! از «قیمت گوشت» خبر دارید؟ / قیمت حبوبات، پیاز و سیب زمینی، چه ربطی به «دلار» دارد؟

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا