سمنان

نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان سمنان

نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،طرح کشوری موسوم به شهید سلیمانی، ورزش دانش آموزی را متحول کرده و رونق می دهد و در تأمین، بهسازی و بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن های ورزشی داخل فضاهای آموزشی کمک حال آموزش و پرورش خواهد بود.

به گفته محمد شاه حسینی؛ براساس تفاهم نامه ای که اسفندماه 1400 بین اداره کل آموزش و پرورش استان و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، قرار است با اعتبار 10 میلیارد تومانی و البته کمک سایر شرکای آموزش و پرورش و خیرین، در گستره استان سمنان 23 زمین ورزشی چمن مصنوعی، 7 سالن سقف بلند و 3 کلاس ویژه ورزش ایجاد و تجهیز شود.

سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان اینکه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان سمنان تشکیل شده، احداث زمین های ورزشی دانش آموزی را در راستای برقراری عدالت آموزشی و پرورشی برشمرد و ابراز امیداوری کرد با کمک خیرین و مشارکت مجموعه بسیج فرهنگیان، بسیج سازندگی و سایر نهادها برای اول مهرماه و سال تحصیلی پیش رو، شاهد بهره برداری از پروژه های طرح ورزشی شهید سلیمانی باشیم.

علیرضا حاجی قاسمی هم مساحت هر یک از سالن های ورزشی دانش آموزی را حداقل 600 مترمربع با اولویت مدارس دخترانه و مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش معیار انتخاب مدارس و شهرها برای ایجاد زمین یا سالن ورزشی در طرح شهید سلیمانی را جمعیت، شاخص محرومیت، پراکندگی، تعداد مدارس و میزان دسترسی آن ها به امکانات برشمرد و با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته برای پیشبرد و تحقق کامل اهداف این طرح کافی نیست، درخصوص کمک خیران، مساعدت و پیگیری نمایندگان مجلس و همراهی انجمن‌های اولیا و مربیان اظهار امیدواری کرد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا