سیاسی

نماینده مجلس اعلام کرد / نهایی شدن قرارداد «انبوه‌سازی مسکن در برابر نفت» با شرکت چینی + جزئیات

نماینده مجلس اعلام کرد / نهایی شدن قرارداد «انبوه‌سازی مسکن در برابر نفت» با شرکت چینی + جزئیات

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از قرارداد ساخت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ملی توسط سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: این شرکت خارجی با مبلغی معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع و بهره‌گیری از مصالح و نیروی انسانی داخلی و بومی عهده‌دار ساخت و سرمایه‌گذاری شده است.
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با توجه به تعهد دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن ظرف چهار سال اظهار کرد: این تعهد در برخی از استان‌ها به دلیل منابع مالی و مباحثی، چون زمین با مشکل مواجه است از همین رو یک شرکت خارجی در این زمینه پیشنهاد همکاری داده بود.
وی گفت: سه ماه پیگیر ارتباط با سرمایه‌گذار خارجی و وزیر بودیم و چندین مرتبه با رابط شرکت خارجی جلسه برقرار شد به نحوی که تفاهم‌های اولیه توسط وزیر سابق، مرحوم رستم قاسمی امضا شد، اگرچه این تفاهمنامه توسط برخی افراد متوقف شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کماکان به دنبال پیگیری این مهم بودیم به طوری که چندین جلسه با وزیر مربوطه برگزار شد و در نهایت خروجی جلسات به استقبال وزیر ختم شد.
وی به ادامه روند این قرارداد پرداخت و گفت: مرحله بعدی اعتبارسنجی این شرکت بین‌المللی بود و گام بعدی قرارداد ساخت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن در طول چهار سال که نهایی شد.
فلاحی با تاکید بر اینکه ساخت هر متر مسکن در بازار بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان با احتساب حداقل‌ها در شهرهای کوچک هزینه در بردارد اضافه کرد: این شرکت خارجی با مبلغی معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع عهده‌دار ساخت و سرمایه‌گذاری شده، اگرچه نکته قابل تامل این سرمایه‌گذاری بهره‌گیری از مصالح و نیروی انسانی داخلی و بومی است.
وی به دیگر مزایای این همکاری اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت خارجی الزاما مبلغی در برابر انجام تعهداتش دریافت نخواهد کرد و به تهاتر نفت بسنده کرده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مزیت باعث جلوگیری ارز از کشور می‌شود متذکر شد: این شرکت چینی با نماینده مستقر در کشور اقدام به طراحی و ساخت مسکن ملی می‌کند.
وی بیان کرد: به مسئولان استانی نیز پیشنهاد داده شده تا از این ظرفیت بهره گیرند و بخشی از مشکل مسکن همدان در قالب ۲۰ تا ۳۰ هزار مسکن رفع شود، چنانچه ما منتظر اقدامات درخور مسئولان استانی در این حوزه هستیم.
فلاحی خاطرنشان کرد: شمار دیگری از مزیت‌های این اقدام مثبت از این قرار است؛ قیمت تمام شده با ورود این شرکت خارجی مناسب‌تر از بازار خواهد بود، منابع ارزی کشور خارج نمی‌شود و بخشی از تعهد سنگین دولت را به دوش می‌کشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به خبرهای خوشی در رابطه با خودرو پرداخت و گفت: واردات خودرو مصوب شده، اما واردات این محصول با خروج ارز مواجه است از همین رو سرمایه‌گذار خارجی به وزیر معرفی شده تا بدون خروج ارز واردات خودرو انجام شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازوکار این اقدام به این ترتیب است که یک شرکت خارجی سرمایه‌گذاری بدون خروج ارز از کشور واردات خودرو را عهده‌دار می‌شود.
وی با بیان اینکه در خصوص ساخت خودرو در داخل نیز پیشنهاداتی ارائه شده است اضافه کرد: نماینده شرکت میتسوبیشی اعلام آمادگی کرده در داخل کشور تولید انجام دهد این ظرفیتی مهمی برای تولید خودرو است به طوری که تا حد زیادی بحران این بخش را رفع خواهد کرد.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا