سیاسی

فراخوان معاون رئیسی خطاب به «نخبگان» برای کمک به دولت در دو چالش ملی

فراخوان معاون رئیسی خطاب به «نخبگان» برای کمک به دولت در دو چالش ملی

محمد حسینی پنج شنبه شب در دیدار با نخبگان و فرهیختگان شهرستان های خلیل آباد و بردسکن که در محل فرهنگسرای خاتم الانبیا بردسکن برگزار شد افزود: تا کنون ۱۴ سفر استانی رییس جمهور در عمر چند ماهه دولت سیزدهم  انجام شده و در حوزه های دیپلماسی، صنعت و کشاورزی کارهای پرشماری رخ داده است و با فرصت مغتنمی که در کنار مجلس انقلابی داریم می‌توانیم اعتلای کشور را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به این که وزارت مسکن و شهرسازی در کنار پرداختن به موضوع مسکن در دولت سیزدهم به  مطالبات مردم منطقه در حوزه جاده توجه جدی دارد گفت: در توافق راهبردی ۲۵ ساله که با چین آغاز شده یکی از موارد، حمل و نقل و راه آهن است  که در این حوزه تحولاتی در دست  انجام است.

حسینی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش داریم به صورت جهادی برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم افزود: در دهه اخیر، کشور آسیب های بسیاری  از خشکسالی دیده و در این راستا با  تشکیل  شورای عالی آب  و با تخصیص اعتبارات و تغییر در شیوه کشت و نحوه آبیاری اهتمام دولت بر حل مشکلات کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دولت  طی پنج ماهی که کار خود را آغاز کرده در اولین ریل گذاری در سند بودجه  به دنبال جبران عقب ماندگی هاست لذا  با توجه به ظرفیتها باید آستین همت را بالا زد.

او اضافه کرد: خوشبختانه با تدابیر مسئولان و برنامه های اجرایی کرونا فروکش کرده و الان در زمینه  بهبود معیشت مردم، دولت  تنها منتظر کشورهای اروپایی نبوده و همزمان که تیم مذاکره کننده در حال رایزنی است با قاطعیت گام های مهم دیپلماسی برداشته شده که گواه آن  سفر رئیس جمهور به روسیه به عنوان بخشی از دیپلماسی چندوجهی  کشور برای گره گشایی از مشکلات کشور است.

 انتقاد معاون رئیسی به کسانی که«دلواپسانه از روسیه هراسی می‌گویند!»

بیشتر بخوانید:

انتقاد معاون رئیسی به کسانی که«دلواپسانه از روسیه هراسی می‌گویند!»

موضع معاون پارلمانی رئیسی درباره استیضاح وزرا و بودجه

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در پنج ماه  اخیر براساس گزارش گمرک، صادرات غیر نفتی افزایش یافته است و ما در برقراری ارتباط با سایر کشورها حفظ عزت، حکمت و منافع را در نظر داریم.

حسینی افزود:ما مشکلات کشور  را می دانیم و معتقدیم  باید روان سازی شده و مشکل بوروکراسی اداری حل شود لذا اختیارات به استانداران از همین امسال تفویض می شود تا کارها انجام و زمینه سرمایه گذاری فراهم گردد .

وی با اشاره به وجود برخی  قوانین و آیین نامه های  دست و پاگیر ادامه داد: نخبگان باید دیدگاه هایشان  را  در حوزه مباحثی از جمله جایگزینی ارز ترجیحی و اینترنت ملی که هم اکنون  در حال بحث در دولت  است  اعلام کنند تا دولت  برای خدمت و گره گشایی مشکلات مردم برنامه ریزی بهتری کند.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به  گلایه ها در خصوص  رویه بانکها گفت: دولت دوازدهم بدون پشتوانه از بهمن ۹۹ تا پایان دولت از بانکها حجم عظیمی پول استقراض نموده بود که تورم و فشار  مضاعفی را بر مردم تحمیل کرد ولی ما تلاش داریم در بودجه۱۴۰۱ کسری نداشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور دیروز از جاده های شادمهر – کاشمر و خلیل‌آباد- بردسکن بازدید کرد.

حسینی در ادامه سفر به شهرستان بردسکن علاوه بر نشست با مدیران صندوق های قرض الحسنه با نخبگان، فرهیختگان و جمعی از روحانیون منطقه دیدار کرد.

231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا