سمنان

نقش پدافند غیرعامل در میراث فرهنگی استان سمنان

نقش پدافند غیرعامل در میراث فرهنگی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز شنبه 17 دی‌ماه 1401 در جلسه کارگروه تخصصی، حقوقی و قضایی شورای پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام‌های دفاعی غیرمسلحانه گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدید و اقدامات خصمانه دشمن می‌شود.

کرم زاده گفت: این اداره کل در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات اساسی شامل تجهیز و تقویت موزه‌های استان به سیستم‌های حفاظتی، راه‌اندازی سیستم پاسخگویی شبانه‌روزی یگان حفاظت برای دریافت گزارش‌های مردمی، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای اداری، سیستم اعلام حریق و … اجرا کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل و مدیران تأسیسات گردشگری از دیگر اقدامات انجام‌شده برای اجرای پدافند غیرعامل بوده است.

او گفت: مرمت و بیمه مسئولیت بناهای تاریخی و همچنین به‌روزرسانی تابلوهای تبلیغاتی در اجرای پدافند غیرعامل تأثیرگذار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز در این جلسه بر اجرای دقیق اصول و الزامات پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف کارگروه تخصصی، حقوقی و قضایی شورای پدافند غیرعامل، نظارت بر اجرای اصول و الزامات این پدافند در دستگاه‌های اجرایی است.

ایرج کارخایی افزود: با توجه به اینکه حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مردمی محور و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، اجرای اصول پدافند در این حوزه‌ها ضروری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: یکی دیگر از وظایف این کارگروه، شناسایی و ارائه راهکار برای عواملی است که حوزه‌های مختلف را تهدید می‌کند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا