سمنان

نحوه بررسی وضعیت جسمانی مشمولان خدمت وظیفه عمومی

نحوه بررسی وضعیت جسمانی مشمولان خدمت وظیفه عمومی

️به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،سرهنگ “حسین پیوندی” در گفت‌وگویی، در این خصوص اظهار داشت: بر اساس ماده ۳۹ قانون، مشمولان از نظر وضعیت جسمانی به چهار دسته تقسیم میشوند: ️اول: کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و قادر به انجام خدمت هستند، پس از ثبت درخواست اعزام در دفاتر پلیس +۱۰ و دریافت برگ سبز اعزام به خدمت در موعد مقرر با وضعیت جسمی سالم به خدمت اعزام خواهند شد.

️دوم: کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی می باشند، این افراد پس از ثبت درخواست در دفاتر پلیس +۱۰ توسط پزشک معاینه اولیه به شورای پزشکی معرفی و با بررسی بیماری مشمول در شورا با وضعیت معاف از رزم در موعد مقرر به خدمت اعزام خواهند شد.

️سوم: کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری، موقتاً قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند پس از ثبت درخواست معافیت پزشکی در دفاتر پلیس +۱۰ با طی نمودن سیر مراحل معاینات با رای شورای پزشکی، معافیت موقت دریافت خواهند نمود لذا تا اتمام معافیت موقت به خدمت اعزام نخواهند شد.

️چهارم: کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و روانی به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند پس از ثبت درخواست معافیت پزشکی در دفاتر پلیس +۱۰ و طی نمودن سیر مراحل معاینات با رای شورای پزشکی معاف دائم از خدمت خواهند گردید و به خدمت اعزام نخواهند شد. ️معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان در ادامه افزود: مشمولانی که دارای معافیت تحصیلی هستند، در برخی از بیماری ها که با مدرک تحصیلی آنان مرتبط نیست، امکان ثبت درخواست معافیت پزشکی را دارند. ️این مقام انتظامی همچنین اعلام کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۴۰ قانون خدمت وظیفه عمومی در زمان جنگ یا بسیج همگانی میتوان افرادی را که در زمان صلح به علل پزشکی و یا تکفل از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند نیز به خدمت احضار کرد.

️سرهنگ پیوندی خاطرنشان‌کرد: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا