کرمانشاه

تجهیزات آتش‌نشانی کرمانشاه باید در شأن این کلانشهر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم تجلیل از آتش‌نشانان در استانداری کرمانشاه با حضور هوشنگ بازوند، استاندار برگزار شد.

رئیس سازمان  آتش‌نشانی کرمانشاه در این مراسم ضمن تبریک هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی اظهار داشت: در سازمان آتش‌نشانی۲۸۰ نیرو فعال داریم که ۲۵۰ نفر جزء نیروهای عملیاتی و مابقی ستادی هستند.

فرهاد فرهودی، نیاز به بکارگیری یک دستگاه خودروی نردبان ۶۲ متری، احداث ایستگاه‌های جدید، اختصاص یک زمین جهت ایستگاه آموزش، خرید خودروهای سبک برای مناطق صعب‌العبور و خرید تجهیزات ایمنی که از طریق طرح‌های ملی پنج سال است اختصاص پیدا نکرده است، را به‌عنوان درخواست‌های این سازمان در حضور استاندار مطرح کرد.

وی خواسته دیگر سازمان را خطاب به شرکت‌های بیمه‌گزار ایمنی منازل مسکونی و اماکن تجاری عنوان کرد و افزود: پیش از صدور بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی و حوادث، نظریه کارشناسان سازمان آتش‌نشانی را در زمینه رعایت الزامات ایمنی در سطح بنا جویا و در صدور بیمه نامه ملاک قرار دهند.

در ادامه این مراسم دو تن از آتش‌نشانان خواسته‌ها و مشکلات خود را به شرح ذیل پرداختند.

-ایستگاه ۳ آتش‌نشانی در مجاورت سکوی اشغال قرار گرفته که بوی تعفن آن بیماری‌زاست‌، لباس‌های عملیاتی کاملا فرسوده شده است.

_ مطالبان و درخواست‌های سازمان در شأن مردم کرمانشاه است،کمبود ایستگاه و مرکز آموزش دغدغه همه‌یماست، تجهیزات گرفته شده جای تقدیر دارد اما باید در شأن مردم بایدگام برداشته شود.

امیر رحیمی، سرپرست شهرداری کرمانشاه در ادامه این مراسم، گفت: سختی‌های آتش‌نشانان گفتنی نیست یکی از موضوعات مشکل آب و فاضلاب در بافت‌های قدیمی است که اگر مشکل شیر آب در این مناطق حل شود می‌توان ایستگاه جدید آتش‌نشانی ایجاد کرد.

وی افزود: وضعیت نابسامان در ایستگاه ۳ وجود دارد که هماهنگ شده این مشکل حل شود، در حوزه شهری و خدمات شهری باید تلاش‌های ویژه‌ای انجام شود و باید در شأن یک کلانشهر عمل کنیم.

بازوند استاندار کرمانشاه در پایان در جمع‌بندی جلسه امروز ضمن تبریک روز آتش‌نشانی، گفت: یاد همه ایثارگران و از خود گذشتگان آتش‌نشانی و ظهور آتش‌نشان نوجوان شهید علی لندی که در تاریخ ثبت شد  را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: اقرار نیست که اگر بگوئیم تاریخ از فداکاری‌های شما یاد خواهد کرد، مردم آتش‌نشانان را نیروهای مردمی می‌دانند و شما امین مردم هستید قطعا مردم وقتی احساس خطر می‌کنند شما را به کمک می‌خوانند و این یعنی اینکه اعتماد مردم را جلب کرده‌اید و این بزرگترین نعمت است‌.

استاندار کرمانشاه، افزود: آتش‌نشان در زمان جنگ به عنوان اولین‌ها در قالب رزمندگان خط مقدم حضور داشتید و باید اذعان کرد در بدترین بحران‌ها آتش‌نشان‌ها هزینه‌ها را کاهش می‌دهند و طبیعتا کار بسیار ارزشمندی است که با از خودگذشتگی خود آن را به اثبات رسانده‌اید .

وی تصریح کرد‌: قدردانی از آتش‌نشانان و شنیدن مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و حتما در رفع آن تلاش خواهیم کرد.

بازوند خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی باید به نسبت کلانشهر تجهیز شود و این مطالبه به حق مردم است و نمی‌توان به مردم گفت تجهیزات ندارند، امکانات باید متناسب با وضعیت موجود باشد و در حد یک کلانشهر باشد و حتما ما در این زمینه پیش قدم خواهیم شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از آتش‌نشانان تقدیر شد.

انتهای پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا