اقتصادی

نبود ذغال سنگ و روسیاهی برای آلمانی‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، در حالی که بحران انگلیس در حوزه انرژی توجهات زیادی را به خود جلب کرده که باید گفت این کشور اصلا در این بحران تنها نیست. در سطح اتحادیه اروپا بسیاری از کشورها دست به کار شده‌اند تا جلوی تاثیرگذاری بحران بر قبوض مردم را بگیرند.

حالا قرار شده این هفته وزرای انرژی عضو اتحادیه اروپا دور هم جمع شده و درباره موضوع کمبود گاز در قاره سبز گفتگو کنند.

از ابتدای سال جاری قیمت عمده فروشی گاز در سطح اتحادیه اروپا حدود سه برابر شده و این مسئله تبعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گوناگونی را برای مقامات اروپایی در پی داشته است. بخشی از این بحران ناشی از افزایش تقاضای گاز و حامل‌های انرژی در بازار جهانی به خصوص چین و کشورهای آسیایی است. در اروپا اما نزدیک تر شدن فصل زمستان و میزان کم گاز انبار شده در انبارهای این اتحادیه داستان شده و در کنار همه این موارد کاهش وزش باد در دریای شمال خروجی نیروگاه های بادی را پایین آورده و کار دست انگلیس داده است.

در ایتالیا، اسپانیا و آلمان هم شرایط بحرانی است و کار به جایی رسیده که قرار است دولت‌ها با تخصیص بودجه، به مردم برای پرداخت هزینه گاز خود کمک کنند.

3 هفته پیش بود که دویچه وله گزارش داد برای نخستین بار طی سال های گذشته میزان مصرف ذغال سنگ در نیروگاه‌های آلمان از گاز بیشتر شده است. حالا خبر رسیده که نیروگاه‌های این کشور با کمبود ذغال سنگ هم روبرو شده‌اند. کار به جایی رسیده که نبود ذغال سنگ باعث شده تا یکی از نیروگاه‌های این کشور تولید برق را متوقف کند.

انتهای پیام/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا