سیاسی

موشک هایپرسونیک جدید چین با قدرتی باورنکردنی

موشک هایپرسونیک جدید چین با قدرتی باورنکردنی

محققان نظامی چین به پیشرفتی عظیم در ارتقای کارآمد موتورهای تنفس هوا (air breathing engines) دست یافته اند. این موتورها از سوخت جامد در پروازهایی با سرعت مافوق صوت استفاده می کنند.
روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست در گزارشی ادعا کرد توسعه چنین موتورهایی می تواند برد عملیاتی موشک های مافوق صوت چین را افزایش دهد و قدرت رزمی آنها را دو برابر کند.
ما لیکون رهبر این تحقیق و استادیار دانشگاه ملی فناوری دفاعی در چانگشا واقع در ایالت هونان چین می گوید: چنین بازدهی خارق العاده است و تقریباً دو برابر یک موتور اسکرم جت سنتی است که در شرایط مشابه کار می کند.
فناوری مذکور سرعت ورود هوای تازه را قبل از ورود به اتاقک احتراق به کمتر از سرعت صوت می رساند تا به این ترتیب سوخت به طور کامل بسوزد.
نمونه اولیه این موتور در یک شبیه سازی روی زمین از یک پرواز در ارتفاع ۲۵ کیلومتر با سرعت ۶ ماخ( ۶ برابر سرعت صوت) آزمایش شد و بازدهی سوخت آن ۷۹ درصد بود که تقریبا ۲ برابر بیشتر از بازدهی موتورهای اسکرم جت معمولی در شرایط مشابه است.
البته تیم تحقیق به چالش های مهندسی خاصی اشاره کرده اند اما آنها معتقدند اطلاعات جمع آوری شده از تست های روی زمین به توسعه موتور برای انجام پرواز آزمایشی کمک می کند.
۵۸۵۸

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا