سیاسی

موشکی که اف ۲۲ آمریکایی به بالون چینی شلیک کرد / عکس

موشکی که اف ۲۲ آمریکایی به بالون چینی شلیک کرد / عکس

به گزارش خبرگزاری recive، بالون چینی که چندی بود در آسمان آمریکا پرواز می‌کرد و چشم دنیا را به خود خیره کرده بود، سرانجام توسط جنگنده‌های اف ۲۲ رهگیری و با موشک ایم ۹ سایدوایندر هدف قرار گرفت.
در عصر ماهواره‌های پیشرفته، پرنده به به ظاهر ساده چینی در آسمان آمریکا جنجال به پا کرد. در «پرنده چینی در آسمان آمریکا وحشت آفرید» بیشتر با بالون‌های جاسوسی آشنا شوید.
موشکی که بالون را هدف قرار داد
پرنده‌ای که برای رهگیری بالون چینی به هوا برخاست و آن را هدف قرار داد، اف ۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجمی مشهور ارتش آمریکا بود.
این جنگنده برای شلیک به بالون از یک گونه موشک ایم ۹ سایدوایندر به نام ایم ۹اکس (AIM-9X) استفاده کرد که توسط هواپیماسازی هیوز متعلق به کمپانی ریتیان طراحی شده است.
AIM-9 Sidewinder (که در آن “AIM” مخفف “Air Intercept Missile” است) یک موشک هوا به هوای کوتاه برد است. لقب سایدوایندر را از گونه‌ای مار زنگی گرفته که برای پیدا کردن طعمه‌اش مانند این موشک از گیرنده‌های فروسرخ استفاده می‌کند.
این موشک در میانه دهه ۱۹۵۰ میلادی ساخته و عملیاتی شد و از آن زمان تا کنون با ارتقاها گوناگون همچنان در خدمت مانده است.
ایم ۹اکس (AIM-9X) سال ۲۰۰۳ عملیاتی و به کاونده آرایه فوکال پلین تصویربرداری فروسرخ (FPA) با ادعای دید 90 درجه مجهز شد.
موتور، فیوز و سرجنگی این موشک با AIM-9M مشترک است، اما نیروی درگ کمتر آن باعث بهبود برد و سرعت آن می شود و سیستم خنک کننده داخلی آن نیاز به استفاده از نیتروژن و آرگون را از بین برده است.

۵۸۵۸

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا