اخبار ورزشی

مهدی طارمی هنوز غافلگیرمان می‌کند!

مهدی طارمی هنوز غافلگیرمان می‌کند!

به گزارش خبرگزاری recive؛ پورتو به همراه مهدی طارمی در حال سپری کردن یک‌فصل بی‌نظیر است. آنها تنها به یک امتیاز از دو بازی باقیمانده خود نیاز دارند تا قهرمانی خود را قطعی کنند. آبی و سفیدها به‌مانند فصل قبل، اسپورتینگ را رقیب مستقیم خود داشتند اما برخلاف فصل گذشته، امسال جام در نزدیکی‌های دراگائو است.
پورتو همچنین در جام حذفی به فینال رسیده و سرجیو کونسیسائو فاصله چندانی تا دبل قهرمانی در پرتغال ندارد. او این قدرت را مدیون خط حمله ویرانگر خود و به رهبری مهدی طارمی است. جایی که ملی‌پوش ایرانی ۲۰ گل به ثمر رسانده و ۱۳ مرتبه نیز پاس گل داده است.
روزنامه آبولا در شماره امروز خود به قدرت خط حمله پورتو اشاره کرده و اینکه نام مهدی طارمی در صدر آن می‌درخشد. آبولا با تیتر “بهترین خط حمله دوران سرمربیگری کونسیسائو در لیگ”، به بررسی آمارها و رکوردهای پورتو در پرتغال پرداخته است. گزارش آبولا را در زیر می‌خوانیم:
اژدهایی که برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر کشور آماده است (کسب حداقل یک امتیاز در کلاسیک لوز برابر بنفیکا کافی است)، در این دوره از مسابقات قهرمانی یک خط حمله بی‌رحم بوده است. به‌طوری‌که بهترین رکورد دوران سرمربیگری سرجیو کونسیسائو با ۸۳ گل زده به ثبت رسیده که میانگین ۲.۵ گل در هر مسابقه را نشان می‌دهد. عملکردی که تا حدودی به توجیه برتری آبی و سفیدپوشان در مهم‌ترین رقابت کشور پرتغال کمک می‌کند.
ویزلا جدیدترین قربانی خط حمله پورتو بود. پورتو تنها در فصل ۱۹۹۸/۱۹۹۹ عملکرد بهتری نسبت به امسال داشته است. جایی که آنها با هدایت فرناندو سانتوس، با ۸۵ گل زده عنوان قهرمانی پرتغال را از آن خود کردند.
البته سفید و آبی‌ها در فصل ۱۹۸۷ – ۱۹۸۸ با هدایت تومیسلاو ایویچ فقید نیز در مجموع موفق شدند ۸۸ بار دروازه حریفان را باز کردن اما در آن سال لیگ برتر پرتغال ۲۰ تیمی بود و پورتو طی ۳۸ بازی به این تعداد گل زده دست‌یافت درحالی‌که آنها در فصل ۱۹۹۸ – ۱۹۹۹ در لیگ ۱۸ تیمی و پس از ۳۴ بازی این آمار را به‌جای گذاشته‌اند. پورتو تاکنون در ۳۲ بازی ۸۳ گل زده و ۲ بازی دیگر فرصت دارد رکوردها را افزایش دهد.
بردهای خانگی مقابل پورتیموننزه (۷-۰) و همچنین برابر ویزلا (۴-۲) کمک زیادی به پورتو کرد تا آنها به رکورد ۸۳ گل زده برسند و اگر اژدها در دیدار برابر براگا که با شکست یک بر صفر پورتو همراه شد موفق به گلزنی می‌شد، این آمارها می‌توانست بیشتر از این هم باشد.
از ۸۳ گلی که آبی و سفیدها در ۳۲ بازی به ثمر رسانده‌اند، تنها یک گل به خودی وجود دارد و در لیست بلند گل‌زنان یک نام به‌وضوح به چشم می‌خورد: مهدی طارمی.
بیشتر بخوانید:

قهرمان آسیا آرایشگر شد!/عکس

بمب نقل و انتقالات ترکید

درخشش تمام نشدنی طارمی/عکس
۲۵۷ ۲۵۸

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا