اقتصادی

مصرف 85 درصد مشترکان خانگی در قالب الگوی مصرف / بیشترین رقم قبض‌ها برای کمتر از 3 درصد مشترکان خانگی

همایون حایری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن  اشاره به 22 میلیون مشترک خانگی صنعت برق اظهار کرد: از مجموع این تعداد مشترک خانگی کمتر از 3 درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو، مصرف داشته و بهای برق این دسته از مشترکان نیز بر اساس قانون بودجه مصوب مجلس به‌صورت غیر یارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی تعیین می‌شود.

وی افزود: از مجموع حدود 22 میلیون مشترک خانگی و از آبان سال گذشته، بیش از 10 میلیون و 600 هزار مشترک که مصرف آنها زیر 100 کیلووات ساعت بوده مشمول تخفیف صد درصدی شده‌اند.

*کمتر از 3 درصد مشترکان مصرف 2 برابر الگو دارند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه مشترکانی که در یک دوره دو ماهه بین 300 و 600 کیلووات ساعت برق مصرف کردند، اضافه کرد: این دسته حدود 12 درصد کل مشترکان هستند که آنها علاوه بر افزایش سالانه 7 درصد تعرفه، مشمول 16 درصد افزایش به دلیل مصرف بالاتر از الگو شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین رقم قبض‌ها برای دسته‌ای از مشترکان خانگی که بسیار پرمصرف هستند صادر شده است، گفت: این دسته از مشترکان کمتر از 3 درصد مشترکان معادل 850 هزار مشترک را شامل می‌شود که بیش از دو برابر الگو مصرف داشته‌اند. بهای برق این دسته از مشترکان نیز بر اساس قانون بودجه به‌صورت غیر یارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی تعیین می‌شود؛ بنابراین فقط برای میزان مازاد از دو برابر الگوی مصرف، بر اساس نرخ غیر یارانه‌ای برق محاسبه می‌‌شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا