سمنان

مشمولانی که بیش از یک سال غیبت کنند علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

مشمولانی که بیش از یک سال غیبت کنند علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان سرهنگ «حسین پیوندی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارما، اظهار کرد: برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسد، مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است.

️معاونت وظیفه عمومی استان با اشاره به اینکه برابر ماده ۵۸ خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند، غایب محسوب می‌شوند، تاکید کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، به سه ماه اضافه خدمت و مشمولانی که بیش از سه ماه از غیبت اولیه آنها گذشته باشد، به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

️وی ادامه داد: مشمولان دارای غیبت اولیه بیش از یکسال، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، به عنوان فراری محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

️سرهنگ پیوندی افزود: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند، بر ماده ۱۰ قانون با محرومیت اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت خروج از کشور و … مواجه می‌شوند.

️این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها،مغازه‌ها، تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی، در برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

️سرهنگ پیوندی در پایان گفت: مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می‌شوند با حسن خلق، جدیت در وظایف محوله و تایید فرماندهان، از بخشش دو سوم اضافه خدمت برخوردار می‌شوند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا