سلامت

ثبت نام در دومین جشنواره طب ایرانی فردا پایان می‌یابد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وبدا، نفیسه حسینی یکتا مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره طب ایرانی را معرفی رویکرد علمی استفاده از ظرفیت طب سنتی دانست و تاکید کرد: با یک رویکرد منطقی و درست، بدون شک طب ایرانی می‌تواند ظرفیتی مناسب در خدمت نظام سلامت کشور به‌منظور ارتقای سطح سلامت جامعه باشد.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه، جشنواره طب ایرانی شامل محورهای آموزش، پژوهش و درمان بوده و یک پیشکسوت برگزیده نیز در هر دوره معرفی می‌شود اما امسال، محور کووید ۱۹ با توجه به شرایط کشور و به‌منظور معرفی ظرفیت‌های منطقی طب ایرانی در کمک به نظام سلامت برای برون‌رفت از این بحران، در قالب محوری ویژه به جشنواره اضافه شد.

نایب‌رئیس شورای سیاستگذاری و دبیر دومین جشنواره طب ایرانی در خصوص محور ویژه دوم این دوره از جشنواره گفت: از آنجایی‌که طب ایرانی نسبت به دیگر رشته‌های تخصصی، درهم‌ آمیختگی ویژه‌ای با فرهنگ جامعه دارد، محور فرهنگ و هنر نیز برای مشارکت عموم مردم و کمک به نهادینه‌کردن آموزه‌های این مکتب طبی در جامعه، در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تصمیم اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره طب ایرانی برای برگزاری نیمه‌حضوری آن، خاطرنشان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط کشور، معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره و قدردانی از آنها در مراسمی به‌صورت حضوری برگزار شده و علاوه‌ بر آن بستر مجازی برای حضور تمام علاقه‌مندان نیز فراهم می‌شود.

دبیر دومین جشنواره طب ایرانی با یادآوری پایان‌یافتن مهلت ثبت نام این دوره از جشنواره در روز پنجشنبه پانزدهم مهر ماه و درخواست از همه علاقه‌مندان برای نهایی‌کردن حضور خود در جشنواره در مدت زمان باقی‌مانده با مراجعه به پایگاه اینترنتی pmfestival.ir، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با برگزاری دومین جشنواره طب ایرانی، افراد فعال در حوزه‌های مختلف برای غنای این فرهنگ و مکتب غنی و مسیر درست استفاده از ظرفیت آن را به عموم جامعه معرفی کرده و بهترین دستاوردها را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، دومین جشنواره طب ایرانی ۱۹ آبان ماه برابر با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه»، برگزار می‌شود. مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار از تاریخ بیستم تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام در آن به پایگاه جشنواره طب ایرانی به نشانی http://pmfestival.ir مراجعه کنند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا