سمنان

مربیان نقش اساسی در تربیت دانش آموزان دارند

مربیان نقش اساسی در تربیت دانش آموزان دارند

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: آموزش و پرورش محیطی معنوی دارد و تربیت هدف مقدسی است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ما به دنبال تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار هستیم، پس فرقی نمی کند که آموزش و پرورش یا حوزه این کار را انجام دهد این یک وظیفه مشترک است و همه در آن نقش دارند. وی تاکید کرد مربیان نقش اساسی در فرآیند تربیت دارند و فقط حضور روحانیون برای تربیت کافی نیست بلکه باید تربیت عملی صورت پذیرد که بسیار موثر است.

مطیعی در ادامه افزود: نماز جماعت نیاز به توجه ویژه و نگاه درستی دارد. با توجه به حضوری شدن مدارس، اقامه نماز جماعت از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران مدارس با آماده کردن فضای مناسب و جذاب و برنامه های متنوع دانش آموزان را برای انجام این فریضه الهی تشویق و ترغیب کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به این که آموزش و پرورش با حدود ۱۳۰هزار دانش آموز و ۹۵۰۰ همکار فرهنگی نیازمند این است که در امر تربیت از ظرفیت های حوزه علمیه، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و سایر نهادهای وابسته استفاده کند و آن ها در بدنه آموزش و پرورش حضور داشته باشند، گفت: برگزاری جلسات کمیته همکاری ها به جهت تبیین برنامه های آموزشی و پرورشی و همچنین ارائه راهکار برای حل مشکلات توسط حوزه علمیه بسیار اهمیت داشته و نیازمند این است که مصوبات به صورت جدی پیگیری شود.

وی در ادامه افزود: عنوان اصلی برنامه های کمیته همکاری ها تهیه بسته های آموزشی برای معلمان، مربیان، دانش آموزان و خانواده هاست و بهترین افراد برای تهیه این محتواها، روحانیون و مبلغان مذهبی هستند.

محمد شاه حسینی همچنین گزارشی از تعداد مربیان امین، مربیان امیدان و شهید بهنام، سرباز طلبه ها، مبلغان مذهبی و همچنین تعداد جلسات برگزار شده تحت عنوان کمیته همکاری ها در شهرهای استان سمنان ارائه کرد.

گفتنی است: در سال جاری تحصیلی در مدارس استان سمنان، 115 مربی در طرح امین، 89 نفر در طرح امیدان و شهید بهنام محمدی، 61 سرباز طلبه و 60 مبلغ مذهبی مشغول به فعالیت بوده اند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا