سمنان

مدیریت بار و پیک مصرف یکی از فواید حوزه هوشمندسازی اشتراک های برق است

مدیریت بار و پیک مصرف یکی از فواید حوزه هوشمندسازی اشتراک های برق است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر بیان کرد: برخورداری شرکت توزیع برق استان از نیروی انسانی با تجربه، با دانش و تلاشگر و همچنین وجود فرهنگ بسیار بالا در مشترکان استان، بیانگر قابلیت های مناسب استان درعرصه هوشمند سازی است.

حامد احمدی اظهار کرد: استان سمنان، در بسیاری از شاخصها، مثل هوشمند سازی، به عنوان یک الگوی سرآمد مطرح است و پتانسیل این کار وجود دارد تا این استان یکی از بهترینها باشد.

وی با اشاره به این که هوشمند نمودن لوازم اندازه گیری مشترکان، از اهداف هوشمندسازی است گفت: یکی دیگر از اهداف توانیر، گسترش هوشمند سازی در حوزه مهندسی است.

وی با عنوان این که مدیریت بار و پیک مصرف تابستان، یکی از فواید حوزه هوشمندسازی است افزود: در بخش کنترل پذیری، دیدگاه بر این پایه استوار است که قطع و وصل هر مشترک از راه دور فراهم شود.

“احمدی” با اظهار این که کنترل پذیر کردن لوازم اندازه گیری و هوشمندسازی کنتورهای مشترکان برق، یک تکلیف است یادآور شد: برای تابستان سال ۱۴۰۲ ، می بایست کلیه کنتورهای مشترکین کشاورزی و صنعتی دیماندی، کنترل پذیر شده و انتظار داریم تمامی اشتراک های اداری نیز به صورت تک مشترک کنترل پذیر گردیده و ادارات با استفاده از ظرفیت های قانونی و با هزینه خود، نسبت به کنترل پذیر کردن لوازم اندازه گیری اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: رصد و کنترل پذیری چاه های آب کشاورزی از طریق کنتورهای هوشمند، یکی دیگر از رسالت‌های توانیر برای سال آینده محسوب می شود و مدیریت منابع آب می بایست با کنتورهای هوشمند انجام شود.

وی با تاکید بر این که بار مصرف مشترکین صنعتی، کشاورزی و عمومی از اولویت های سال بعد به شمار می‌رود اضافه کرد: بخش خانگی هم بسیار پراهمیت است و برای پیک بار ۱۴۰۲ باید به گونه‌ای باشد که مشترک با داشتن حداقل میزان مصرف انرژی، با کاهش بار بتوانیم مدیریت بار را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این نشست با تشریح وضعیت هوشمندسازی از لحاظ میزان رویت پذیری و کنترل پذیری اشتراکهای برق بیان کرد: 70 درصد بار استان رویت پذیر و پنج درصد از مصرف استان، کنترل پذیر است.

سید محمد حسینی نژاد گفت: با توجه به اجرای طرح هوشمندسازی، هم اینک 11 هزار و 62 مشترک رویت پذیر و سه هزار و 478 اشتراک کنترل پذیر هستند.

وی با اشاره به این که تعداد تابلوهای قابل قطع از راه دور نصب شده برای مشترکین دیماندی، 450 دستگاه جهت مشترکان چاه های آب کشاورزی است افزود: تعداد کنتورهای تک فاز قابل قرائت در طرح AMR، برابر 500 دستگاه است.

حسینی نژاد با اظهار این که بخش عمده کنترل پذیر نمودن مشترکان از طریق کنتورهای سه فاز اتصال مستقیم فهام یک انجام گرفته خاطرنشان کرد: 750 دستگاه کنتور تک فاز یک، برای اشتراکهای پرمصرف، موضوع بند “د” تبصره 15 قانون بودجه درنظر گرفته شده و مشترکین غیرمجاز هم کنترل پذیر می شوند.

وی یادآور شد: پیگیری درج کد رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین در سیستم بیلینگ، نصب تابلوهای قابل قطع از راه دور برای چاه های آب کشاورزی، برگزاری مناقصه خرید 750 دستگاه تابلوی هوشمند با قابلیت قطع و وصل از راه دور، نصب کنتورهای تک فاز فهام یک برای مشترکان پرمصرف به خصوص در مناطق آلوده، پیگیری راه اندازی سِرور محلی در استان و تامین کنتور برای دیزل ژنراتور، اجرای طرح قطع مشترکین ولتاژ اولیه با استفاده از دستگاه LMS و نصب بیش از 10 هزار دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین و پیگیری خرید و نصب 500 کنتور هوشمند برای سایر مشترکان، از جمله اقدامات این شرکت در طرح هوشمندسازی به شمار می رود.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا