سمنان

فعالیت ۱۶ پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار هلال احمر استان سمنان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲

فعالیت ۱۶ پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار هلال احمر استان سمنان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،مظفر محمدخانی در نشست خبری به خبرنگاران افزود: ۹۳ امدادگر عملیاتی هلال‌احمر در قالب طرح امداد و نجات آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی ۱۴۰۲ در نقاط مختلف استان سمنان مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: روزانه ۲۵ آمبولانس و ۱۳ خودروی امداد و نجات، یک فروند بالگرد و ۲۰ خودروی کمک‌دار به منظور خدمت‌رسانی در حوادث احتمالی در استان سمنان آماده به‌کار است.

محمدخانی گفت: در هفته اول تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بالگرد امدادی هلال احمر نیز به این استان اعزام می شود و پوشش هوایی برای خدمات رسانی در حوادث احتمالی نیز برقرار خواهد بود.

وی متذکر شد: دوره‌های آموزشی تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی، آموزش تخصصی جست‌و جو و نجات در حادثه‌های حمل و نقل جاده‌ای و دوره آموزش جست‌وجو و نجات کوهستان به منظور آماده‌سازی امدادگران برای نوروز برگزار شده است.

محمدخانی با اشاره به گستردگی و تنوع خدمات در تعطیلات نوروزی در استان سمنان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر این استان آمادگی امدادرسانی در حادثه‌های جاده‌ای و غیرمترقبه از جمله سیل، مفقودی، برف و کولاک را در نوروز ۱۴۰۲ دارد و تمامی واحدهای این جمعیت در این مدت آماده خدمات رسانی و کشیک خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۱۲ این جمعیت نیز در این مدت آماده پاسخگویی به مردم، مسافران و نیز زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) عبوری از استان سمنان هستند.

***هلال احمر استان سمنان پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: جمعیت هلال احمر استان در راستای انجام وظیفه در زمینه کمک بشردوستانه پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به افراد نیازمند کمک بلاعوض پرداخت کردند.

هلال احمر استان سمنان پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان را به منظور کمک به سه هزار و ۲۱۰ نفر پرداخت کرد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان سمنان در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی و مواد غذایی به ارزش نزدیک به پنج میلیارد تومان در بین نیازمندان توزیع کرد.

وی بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر استان سمنان در قالب طرح نذر آب طی چهار سال در مناطق محروم جنوب کشور خدمت‌رسانی کردند و امسال این طرح در سه روستای استان سمنان در شهرستان‌های شاهرود، گرمسار و دامغان به میزان ۱۷۹ میلیون ۶۰۰ هزار تومان در زمینه‌های مختلف مانند خرید تانکر آب هزینه شد.

محمدخانی افزود: ۱۱۶ خانه هلال احمر در نقاط مختلف استان سمنان حلقه ارتباطی با مردم در زمینه توانمندسازی است. در خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر که بیشتر با اولویت مناطق محروم و روستایی فعال است، دوره‌های آموزشی برای روستاییان برگزار می‌شود تا در مواقع لزوم به خود امدادی‌ و دگر امدادی بپردازند.

وی اظهار داشت: جمعت هلال احمر محدودیتی برای عضوگیری ندارد و پایه و پشتوانه اصلی این جمعیت مردم و جوانان هستند که با ارائه خدمات بشردوستانه، کمک‌حال مردم باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: یکهزار و ۵۸۷ تیم عملیاتی با چهار هزار و ۷۶۴ نفر نیروی عملیاتی در سال ۱۴۰۱ در صحنه حادثه حاضر شدند و به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند.

وی ابراز کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر استان سمنان در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ هزار و ۷۳۴ حادثه دیده در یکهزار و ۳۹۸ حادثه جاده‌ای خدمت رسانی کردند.

***فعالیت ۱۹ پایگاه هلال احمر استان سمنان در نوروز ۱۴۰۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۱۶ پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار امداد و نجات این جمعیت به مسافران و گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در این استان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: ۹۳ امدادگر عملیاتی هلال‌احمر در قالب طرح امداد و نجات آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی ۱۴۰۲ در نقاط مختلف استان سمنان مستقر هستند.

برپایه گزارش‌ها، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر با عبور از شهرهای استان سمنان خود را به مشهد مقدس می رسانند و نوروز اوج عبور مسافران نوروزی از جاده‌های استان سمنان است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا