اردبیل

«مکتب شهید سلیمانی» مکتب عدالت و مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن نوری عصر امروز در یادواره شهدای شهرستان پارس‌آباد با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی که در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهید سلیمانی دلسوز تمام بشریت بود و مکتب جهادی و جهانی وی برای دست یافتن همه انسان‌ها به عدالت و برابری و مبارزه با استکبار بوده و شهادت مظلومانه این سردار مقاومت و هم‌رزمانش، نقطه عطفی در قطع دست و سیطره چندین ساله امریکا از منطقه است.

وی با بیان ویژگی‌های سردار سلیمانی افزود: اخلاص، سرباز ولایت، جامعیت ابعاد، قدرت تدبیر و منطق استوار، مردم‌داری و عشق به مردم، حریت و آزادگی و تکلیف‌گرایی از ویژگی‌های این شهید والامقام است.

فرمانده سپاه پارس‌آباد با تاکید بر ضرورت تداوم راه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: سردار سلیمانی جزو رویش‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران بود که جان خود را در طبق اخلاص و در مسیر ولایت‌مداری عرضه کرد.

نوری با اشاره به این‌که درخت تنومند انقلاب اسلامی به واسطه خون شهدا آبیاری شده و به بار نشسته ادامه داد: حاصل این همه رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌ها امنیت و آرامش کشور عزیزمان در منطقه است.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته سیره اهل بیت(ع) بود و یاد و نام این بزرگوار هم زنده‌کننده روش زندگی اهل بیت(ع) برای رسیدن به جهانی عادلانه و معنوی است.

امروز جامعه نیازمند نهادینه شدن فرهنگ و راه حاج قاسم است

فرمانده سپاه پارس‌آباد گفت: سردار سلیمانی قریب به ۴۰ سال در مکتب امام و رهبری رشد و نمو یافت و در راستای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب تلاش کرد و تمام آزادی‌خواهان جهان به نقش موثر سردار دل‌ها در مبارزه با ظلم و استکبار اذعان دارند و ملت ایران چه در ایام حیات و چه بعد از شهادت سردار سلیمانی همچنان برای این شخصیت وارسته و نمونه احترام قائل هستند.

نوری با تاکید بر این‌که با پاسداشت یاد شهدا، دشمنان خواهند فهمید که انقلاب همچنان پویا و زنده است، افزود: مردم  ایران همیشه به نظام، انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا وفادار خواهند بود و امروز جامعه نیازمند نهادینه شدن فرهنگ و راه حاج قاسم بوده چرا که او عصاره شهدای تاریخ انقلاب است.

وی اظهار کرد: جوانان امروز ما هر چند دفاع مقدس را ندیده‌اند، اما با محبت اهل بیت(ع) به میدان دفاع از حرم رفتند و در مکتب شهید سلیمانی رشد کرده و به شهادت رسیدند.

گفتنی است؛ به مناسبت گرامی‌داشت شهادت حاج قاسم سلیمانی، دسته عزاداری از میدان سپاه تا چهارراه امام خمینی(ره) پارس‌آباد حرکت کرد و شرکت‌کنندگان در این مراسم به سینه‌زنی و مداحی پرداختند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا