بین الملل

فاکس‌نیوز: چین می‌تواند آمریکا را خلع سلاح کند!

فاکس‌نیوز: چین می‌تواند آمریکا را خلع سلاح کند!

به گزارش فاکس نیوز، یکی از جنبه‌های رقابت میان چین و ایالات متحده، رقابت برای مواد معدنی کمیاب است. این ۱۷ ماده معدنی تقریبا همه چیز الکترونیکی را تشکیل می‌دهند؛ از جمله مهم‌ترین تسلیحات ارتش آمریکا مانند جت‌های جنگنده اف-۳۵، تانک‌های آبرامز ام 1، موشک‌های زمین به هوا، رادیوهای دستی و موارد دیگر. انحصار پکن در مواد معدنی کمیاب، امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می کند.
به گفته یک مقام آمریکایی، لوید آستین با همتای چینی خود برای اولین بار هفته آینده دیدار خواهد کرد. دولت چین روز جمعه رسما با پنتاگون تماس گرفت تا جلسه‌ای را در این راستا ترتیب دهد. گفته شده است که تمرکز این دیدار بر روی مسئله “مدیریت رقابت” خواهد بود. به گفته این مقام، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا قرار است روز شنبه ۱۱ ژوئن، یک روز قبل از «وی فنگ هه»، همتای چینی خود در کنفرانس “شانگری لا” سخنرانی کند.
چین در حال حاضر تقریبا ۹۰ درصد عرضه مواد معدنی کمیاب جهان را در اختیار دارد. زنجیره تامینی که برای امنیت ملی بسیار حیاتی است به طوری که وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد قانونی خود را به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان ارائه کرد و درخواست ۲۵۳.۵ میلیون دلار جهت ساخت یک ذخیره معدنی بزرگتر کرد. اگر زنجیره تامین این مواد معدنی با شکست مواجه شود، هواپیماها پرواز را متوقف می‌کنند، تانک ها متوقف می‌شوند و ارتش ایالات متحده ممکن است در برقراری ارتباط با مشکل مواجه شود.
تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، می گوید که اگر چین بخواهد دسترسی آمریکا را از این منابع قطع کند، ذخایر فعلی وزارت دفاع ایالات متحده کمتر از یک سال دوام خواهد آورد.
تولید و استخراج این مواد در ایالات متحده به دلیل قوانین زیست محیطی بسیار محدود است. گفته شده است که با توجه به افزایش تنش‌ها با چین بر سر تایوان و مسئله اوکراین، انحصار تک‌قطبی پکن بر مواد معدنی کمیاب به یک مسئله “نگران کننده” در حوزه امنیت ملی تبدیل شده است.

311311

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا