سیاسی

عکس| این سلاح عجیب آمریکایی کار مهمترین جنگ دنیا را یکسره کرد!

عکس| این سلاح عجیب آمریکایی کار مهمترین جنگ دنیا را یکسره کرد!

رای اولین بار در جنگ جهانی اول بود که انگلیسی‌ها تانک را برای غلبه بر بن‌بست سنگرها ساختند. موفقیت این سلاح جدید باعث شد که کارشناسان نظامی سایر کشورها نیز فورا به‌فکر ساخت سلاحی مشابه بیفتند. از آن زمان تاکنون تانک توانسته جایگاه خود را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سلاح های دفاعی بشر حفظ کند و حتی آمدن هوش مصنوعی و یا ربات‌ها نیز آسیبی به این نقش مهم وارد نکرده است.
تانک ام ۴ شرمن از آمریکا
این تانک به افتخار یکی از فرماندهان جنگ داخلی آمریکا شرمن نام‌گذاری شده بود و یکی از تاثیرگذارترین سلاح های تاریخ جنگ جهانی دوم بود. البته در آغاز جنگ جهانی آمریکایی‌ها چندان تمایلی به حضور در اروپا نداشتند و صرفا تانک M۳ را در اختیار بریتانیا قرار داده بودند. هرچند که حمله ژاپن به پرل هاربر باعث ورود آمریکا و جنگ و تولید انبوه تانک ام ۴ شرمن با تمام قوا شد.

شرمن با وزن ۳۸ تن یک تانک متوسط قلمداد می‌شود و به یک توپ ۱۰۵ میلی‌متری و ۳ تیربار مجهز شده است. یک زره فولادی ۷۶ میلی‌متری نیز از ۵ خدمه تانک محافظت می‌کرد. تردیدی وجود ندارد که تانک های آلمانی بسیار قوی‌تر از شرمن بودند؛ اما مواردی سبب شد که این تانک آمریکایی برتری نهایی را از آن خود کند.
اول از همه اینکه موتور این تانک بسیار ساده طراحی شده بود. تا حدی که حتی خود خدمه می‌توانستند در میدان نبرد آن را تعمیر کنند. مورد دوم کوچک بودن این تانک بود که حمل‌ونقل آن را به‌ جبهه‌های مختلف آسان‌تر می‌کرد. مورد سوم نیز راحت بودن ساخت آن بود. مورد آخر باعث شد که آمریکایی ها در طول جنگ ۵۰ هزار عراده تانک را روانه جبهه‌های مختلف کنند. آلمان تانک کافی برای مواجهه با این تعداد را در اختیار نداشت.
۴۱۴۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا