سمنان

صیانت از مرزهای احکام الهی در حوزه هنر، خط قرمز وزارت فرهنگ است

صیانت از مرزهای احکام الهی در حوزه هنر، خط قرمز وزارت فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ عصر پنجشنبه نوزدهم خرداد ماه در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان در نشست هم اندیشی با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان دامغان که در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی این شهر برگزار شد، گفت: معارف دینی را میتوان با ابزار فرهنگ و هنر به بهترین شکل ممکن تبیین کرد و در این راستا از تولیدات حوزه فرهنگ و هنر در چارچوب احکام دینی و اسلامی حمایت خواهیم کرد و صیانت از مرزهای احکام الهی در حوزه هنر، خط قرمز ما در وزارت فرهنگ است.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی با پدید آمدن جریان نواندیش تفکر دینی که ریشه در سنت های اصیل دارد برای رسیدن به سعادت و فضیلت تلاش می‌کند. همچنین مسئله هنر در جامعه اسلامی منزوی نیست و در کانون توجه قرار دارد و ابزار مناسبی برای سوق دادن جامعه به سمت سعادت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: جریان نواندیش دینی را امام خمینی (ره) مورد توجه قرار دادند و امروز نیز رهبر باصلابت انقلاب اسلامی ضمن توجه به هنر، همواره طی نشست با شاعران، نویسندگان، فیلم‌سازان، فرهنگیان و هنرمندان نشان می‌دهند به دنبال رفع تقویت جریان نواندیش دینی هستند.

اسماعیلی در ادامه به استقبال مردمی از سرود «سلام فرمانده» اشاره کرد و افزود: موسیقی می‌تواند ابزار تبیین و استفاده بهینه در تبیین ارزش های جامعه

باشد همانطور که شاهد بودیم که یک گروه مردمی در کشور با ارائه سرود «سلام فرمانده»، قدرت هنر را به نمایش گذاشتند که مظهر غرور و استغاثه ملت ایران شده است.

وی به اهمیت تولیدات سینما در تبیین ارزش های والای جامعه پرداخت و تصریح کرد: به عنوان نمونه فیلم «قلاده های طلا» توانست چهره نفاق در سال ۸۸ و ایجاد فتنه انگیزی را به خوبی به تصویر بکشاند همچنین فیلم سینمایی “به وقت شام” نشان‌دهنده اوج مظلومیت جبهه مقاومت و توحش جریان های تکفیری وابسته به غرب بود.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی، حوزه فرهنگ‌ به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت است و بر اساس مصوبه کارگروه فرهنگی دولت، همه مصوبات و لوایح دولت الزاما باید دارای پیوست فرهنگی باشد.‌ همچنین جایگاه فرهنگی در کلیه طرح‌های بزرگ‌ عمرانی کشور دیده می‌شود و اقدامات‌ جدید فرهنگی در دولت مردمی نیز با محوریت‌ نهضت بازگشت به مساجد شکل خواهد گرفت.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا