گلستان

ورود دادستانی به موضوع رانش «چاله باغ» / احتمال توقف عملیات ساختمانی

مهدی رزاق‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری recive در گرگان در خصوص پیگیری دستگاه قضایی برای حادثه رانش عدالت ۳۳ (چاله باغ) گرگان اظهار کرد: به محض اطلاع از موضوع بلافاصله بازدید میدانی از محل انجام شد و با افراد حاضر صحبت و تحقیق لازم انجام شد.

وی ادامه داد: موضوع بلافاصله به شهرداری منعکس شد و اقدامات ایمنی لازم شکل گرفت و اخطارهای لازم برای مغازه‌های اطراف صادر شد و در حال پیگیری برای جبران خسارت مالکان مغازه‌ها هستیم.

معاون دادستان گرگان در پاسخ به این سوال که این دومین رانشی است که در این عملیات ساختمانی رخ می‌دهد بیان کرد: بله درسته، اقدامات اولیه‌ای که صورت گرفت اقدامات مناسب نبود و ما شاهد این اتفاق بوده‌ایم.

رزاق‌نژاد تاکید کرد: ما مکاتباتی را با شهرداری گرگان انجام دادیم و شهرداری مکلف است اقداماتی را طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها انجام دهد تا ایمنی لازم حفظ شود.

وی در خصوص اینکه کارشناسان معتقدند این مکان مناسب برای ساخت و ساز نیست و رئیس سازمان نظام مهندسی از نظر کارشناسی این مکان را برای فضای سبز مناسب دانسته، گفت: شاید نظرات کارشناسان متفاوت باشد اما از رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان انتظار داشتیم این نظر را به دادستانی منتقل می‌کرد و اگر چنین نظری دارد باید به ما منعکس می‌کرد و حال با بیان این نظر از سوی شما حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد که اگر این موضوع صحت داشته باشد ساخت و ساز را متوقف خواهیم کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب گرگان تصریح کرد: ما از نظام مهندسی و شهرداری با جدیت مطالبه‌گری خواهیم کرد و اگر به واقع از نظر کارشناسی این منطقه امکان ساخت و ساز چنین سازه‌ای وجود نداشته باشد اجازه ساخت نخواهیم داد.
انتهای پیام/83004/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا