اخبار استانها

90 درصد خط یک مترو تبریز سال آینده تکمیل می‌شود/ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

90 درصد خط یک مترو تبریز سال آینده تکمیل می‌شود/ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش recive از تبریز، شهرام دبیری، در جلسه علنی بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: مسوولان سازمان قطار شهری اعلام کرده اند که برای تکمیل خط یک قطارشهری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۶۸۰ میلیارد تومان آن در بودجه آنها تعریف شده است.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل خط یک قطارشهری در سال آینده، اظهار داشت: علاوه بر این مبلغ، شهرداری زمین‌های «اوحدی» را در اختیار سازمان قطارشهری تبریز قرار می‌دهد که از این طریق ۶۰۰ میلیارد نیز تامین می‌شود.

عضو شورای اسلامی تبریز و رییس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با تکمیل ۹۰ درصد از خط یک در سال آینده، کارهای مربوط به سیگنالینگ، تهویه و سایر بخش ها باقی می‌ماند که می توان با تخصیص اعتبار آن ها را نیز تکمیل کرد.

دبیری، با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده، ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط ۲ قطار شهری تبریز نیاز است، گفت: مسوولان استانی، نمایندگان مجلس و رییس شورای اسلامی تبریز می‌توانند در سفر رییس جمهوری به این شهر پیگیر بحث فاینانس خارجی برای تکمیل خط ۲ قطارشهری باشند.

۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی تبریز اختصاص یافت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز نیز گفت: با موافقت اعضای شورای اسلامی و با پیشنهاد این کمیسیون، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر تبریز در سال آینده اختصاص یافت.

علی نوای باغبان، افزود: مجموع پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه تخصیص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، رمپ دسترسی پاسداران به حیدرآباد و ۲ پروژه سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی است که مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در تبصره بودجه سال آینده، اوراق مشارکت و وام نیز پیش‌بینی شده است، بخشی از این اعتبار را از این محل نیز می‌توان تامین کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: برای مطالعه و اجرای دسترسی از اتوبان پاسداران به حیدرآباد نیز پنج میلیارد تومان پیشنهاد شده که با تاکید اعضای شورای شهر، پیشنهاد شد این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان باشد و سال آینده عملیات اجرایی آن تکمیل شود.

نوای باغبان، ادامه داد: این منطقه جزو بخش حاشیه‌نشین شهر بوده و ساکنین محل روزانه مجبور به طی مسافتی تا میدان آذربایجان هستند که با اجرای این پروژه، تردد آنها تسهیل می شود.

وی یادآوری کرد: سازمان عون بن علی برای تکمیل ۲ پروژه نیمه‌تمام خاکبرداری ترانشه‌های پاسداران در آن منطقه و اتصال پارک پیوند به دریاچه عینالی نیاز به ۱۰ میلیارد تومان دارد که در بودجه سال آینده لحاظ شد.

برای تسریع پروژه‌های مسیرگشایی در تبریز باید از تسهیلات بانکی استفاده شود

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز نیز با بیان اینکه برخی مسیرگشایی‌های ناتمام همه‌ ساله در بودجه شهرداری نوشته می‌شود ولی متاسفانه شاهد پیشرفت آنها نیستیم، گفت: برای پیشبرد پروژه های مسیرگشایی می توان از تسهیلات بانکی نیز استفاده کرد.

فریدون بابایی اقدم، با اشاره به اینکه شهرداری تبریز باید برنامه‌ای جامع برای پروژه های مسیرگشایی ارایه دهد، افزود: پیشنهاد می‌ شود ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام مسیرگشایی‌های نیمه‌تمام در تبصره‌های دائمی بودجه پیش‌بینی شود.

وی اظهار داشت: شهرداری باید گزارشی از اقدامات انجام شده برخی مسیرگشایی‌ها که نیمه‌تمام مانده، ارایه دهد.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا