اجتماعی

سومین روغن پرمصرف جهان و فواید آن

سومین روغن پرمصرف جهان و فواید آن

به گزارش recive، هیچ کربوهیدراتی در روغن کانولا وجود ندارد و بار گلیسمی این روغن نیز صفر است. تمام کالری موجود در روغن کانولا از چربی موجود در آن ناشی می‌شود. البته میزان زیادی از این چربی را «چربی‌های مفید» تشکیل می‌دهند.

تنها چهار گرم چربی غیراشباع چندگانه در روغن کانولا وجود دارد. اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFAs) اسیدهای چرب ضروری هستند، به این معنی که بدن شما آنها را نمی‌سازد، بنابراین باید آنها را به واسطه مصرف غذاها دریافت کنید.

روغن کانولا دارای خصوصیات اسیدهای چرب سالم است، زیرا حاوی مقادیر کمی چربی اشباع بوده و بیشتر آن از چربی تک غیر اشباع تشکیل شده است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای تقویت سلامت قلب، مقدار چربی اشباع در رژیم‌های غذایی خود را کاهش داده و آن را با چربی‌های تک غیر اشباع یا چند غیر اشباع جایگزین کنید.

سومین روغن پرمصرف جهان و فواید آن

همچنین این روغن به عنوان یک منبع عالی از چربی‌های اشباع‌نشده چندگانه، می‌تواند مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا۶ (لینولئیک اسید) و اسیدهای چرب امگا ۳ (آلفا-لینولنیک) را تأمین کند. ۱۲۷۹ میلی گرم امگا ۳ در یک قاشق غذاخوری روغن کانولا وجود دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، آلزایمر، سرطان، تخریب ماکولای وابسته به سن، آرتریت روماتوئید و خشکی چشم مؤثرند.

همچنین ۲۶۱۰ میلی گرم امگا ۶ در یک قاشق غذاخوری از این روغن یافت می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۶ در تقویت عملکرد و تولید سلول‌های سالم کمک نقش دارند و برای رشد طبیعی مغز جنین و نوزادان از اهمیت بسیاری برخوردارند.

تحقیقات نشان می‌دهند که اسیدهای چرب موجود در روغن کانولا می‌توانند تأثیر مفیدی بر سطح کلسترول داشته باشند و موجب کاهش التهاب شوند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت نیز می‌توانند از روغن کانولا استفاده کنند. از دیگر مزیت‌های روغن کانولا، این است که به کاهش قند خون کمک می‌کند.

منبع: verywellfit / مترجم: الهه جعفرزاده

4747

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا