سیاسی

سردار نقدی: فرار آمریکا از افغانستان درس عبرت برای همه جهانیان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز؛ معاون هماهنگ کننده سپاه ،تحولات افغانستان و فرار مفتضحانه نیرو‌های آمریکایی و سقوط دولت‌ کابل را درس عبرتی برای همه جهان بویژه کشور‌ها و دولتمردان وابسته به آمریکا بر شمرد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به تحولات و رخدادهای اخیر در این کشور، گفت: این اتفاق‌ها و شکست و فرار آمریکا چندان نیازمند تجزیه و تحلیل پیچیده‌ای نیست، زیرا در گذشته نیز شاهد شکست امپراتوری بریتانیا و شوروی در افغانستان بودیم که سرآغازی برای فروپاشی این دو قدرت بود.

وی با بیان اینکه این دو اتفاق بار دیگر در افغانستان رخ داده است و شاهد تکرار تاریخ هستیم گفت: این رخداد مهم، درس بزرگی برای همه مردم دنیاست که ببینند چطور مردم یکی از فقیرترین کشور‌های دنیا با ثروتمندترین کشور دنیا با آن همه ساز و برگ و نظامی درگیر شدند و سرانجام این درگیری به شکست کشور ثروتمند و مستکبر منجر شد.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه همه ملت ها با درک درست صحنه امروز افغانستان متوجه می‌شوند که ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ نتیجه اش پیروزی و در مقابل شکست اشغالگران است ، اضافه کرد: وقایع افغانستان نشان داد که پیروزی و شکست به دارایی و امکانات و سلاح نیست بلکه به اراده‌های محکم حاضر در میدان است.

وی فرار و شکست‌امریکا از افغانستان را حاوی درس های بزرگ برای ملت‌های ستمدیده بر شمرد و گفت: برغم داستان سرایی‌های آمریکایی‌ها، این اتفاق بار دیگر ثابت کرد اگر ملت‌های مظلوم از مواجهه با مستکبرین نترسند ، می‌توانند با دست خالی بر دشمن غلبه و اخراج آن‌ها از سرزمینشان را رقم زنند .

معاون هماهنگ کننده سپاه ، اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا را که مدعی شده بود برای دستگیری چند تروریست به افغانستان حمله کرده است را چیزی شبیه طنز دانست و خطاب به آمریکایی ها اظهار کرد : واقعا شما با هزینه دو هزار میلیارد دلار از مالیات مردم خودتان و با کشتن هزاران زن و مرد و کودک و ویرانی افغانستان در پی دستگیری تروریست ها بودید ؟

سردار نقدی همچنین اتفاق رخ داده برای ارتش افغانستان را درس عبرت برای کشور‌هایی خواند که تربیت نیرو و سازماندهی ارتش خود را به آمریکا سپرده اند و اضافه کرد: نتیجه اینکه کسی ارتش خودش را بدست آمریکا بسپارد چیزی بیش از یک ارتش ناکارآمد و ضعیف نخواهد بود ، هرچند پیش از این نیز نمونه‌های دیگرآن را در ارتش عراق و قبل‌تر آن در ارتش کویت دیده بودیم که در مقابل متجاوزان کمترین مقاومتی نداشتند.

وی با بیان اینکه واقعیت ارتش‌هایی که آمریکا سازماندهی می‌کند همین سرنوشت ارتش افغانستان و نیز هیمنه پوشالی ارتش آمریکا است، افزود: بار‌ها شاهد بودیم نظام‌هایی که تکیه گاه مقامات سیاسی آن آمریکاست در بحران‌های سیاسی به سادگی پشتشان خالی و رها شده اند.

سردار نقدی به ضعف آشکار آمریکا مقابل اراده ملت‌ها اشاره کرد وخطاب به کسانی که از آمریکا می‌ هراسند ، گفت: ببینیدچقدر امریکا ضعیف، ذلیل و ناتوان است که در مقابل نیرویی اندک، توان مقاومت نداشت و با این افتضاح و عجله نیروهایش را از افغانستان خارج کرد و مزدوران آن‌ها نیز از هواپیما آویزان شدند.

وی همچنین وقایع و رخدادهای افغانستان را عبرت بزرگی برای اروپایی‌ها دانست و افزود: آن‌ها نیز بدانند که دنباله روی از آمریکا، ارمغانی جز ذلت و خفت نخواهد داشت.

سردار نقدی عاقبت دنباله روی از آمریکا را همانند عاقبت صدام، قذافی، حسنی مبارک و شاه معدوم ایران توصیف کرد و گفت: هر کس به این‌ها تکیه کند هیچ عاقبتی روشن‌تر از این‌ها نداشته و ندارد و این در حالی است که خود آمریکا نیز امروز ذلیلانه و ناتوان در داخل خودش ، دچار شدید‌ترین بحران ها است و این واقعیات که برای دنیا هم ثابت شده نشان می دهد دوره ابرقدرتی و یکه تازی آمریکا، تمام شده است.

وی فرار مفتضحانه آمریکا را نقطه آغاز فرار آمریکا از کل منطقه بر شمرد و گفت: به فضل الهی ، بزودی شاهد خواهیم بود پایگاه‌های آمریکا در منطقه به سرنوشت پایگاه‌های او در افغانستان دچار می‌شود و به همین علت است که همه باید حساب و راه خودشان را در منطقه از آمریکا جدا کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا