همدان

فعلا نامه عدم تأیید شهردار همدان دست شورا نرسیده است

سعید نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص خبر عدم تایید سیدمسعود حسینی به عنوان شهردار همدان از سوی وزارت کشور اظهار کرد: این مطلب فعلا به صورت مکتوب به شورا ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه رونوشت نامه به صورت الکترونیک در استانداری است و فعلا به شورا ارجاع نشده، افزود: طبق قانون در صورت عدم تأیید شهردار می‌توان موضوع را به شورای حل اختلاف ارجاع کرد که باید طی ۲۰ روز به آن پاسخ داده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در تشریح این قانون گفت: در صورتی که وزیر کشور یا استاندار، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس می‌کند.

وی گفت: در صورت اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و عدم صدور حکم شهردار، موضوع توسط شورای شهر، شورای حل اختلاف ظرف ۲۰ روز مکلف به تصمیم‌گیری خواهد بود.

نظری با بیان اینکه تصمیم شورای حل اختلاف برای وزارت کشور و شورای شهر لازم‌الاجراست افزود: چنانچه در مدت مقرر، هیأت حل اختلاف نظر خود را اعلام نکند، نظر شورای شهر اجرایی خواهد شد و شهردار می‌تواند اختیارات قانونی خود را اعمال و اجرا کند.

وی گفت: فعلا باید منتظر دریافت نامه از سوی استانداری شد تا در جلسه‌ای با حضور اعضای شورا تصمیم‌گیری شود که آیا باید موضوع به شورای اختلاف ارجاع شود یا گزینه دیگری را معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 3140/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا