فرهنگ و هنر

محمدحسن مرتجا درگذشت/ تصاویرِ مراسم خاکسپاری

محمدحسن مرتجا درگذشت/ تصاویرِ مراسم خاکسپاری

پیکر محمدحسن مرتجا، شاعر کشورمان که ساعت ۶ صبح روز گذشته از دنیا رفت، امروز (جمعه، ۱۹ فروردین‌) در قطعه هنرمندان آرامستان شهر سیرجان به خاک سپرده شد.

حامد رضوی‌زاده، شاعر، منتقد و از نزدیکان مرتجا دراین‌باره گفت: «دیروز همراه با بچه‌های شعر سیرجان دور هم جمع شدیم و از آن‌جایی که شرایط کرونایی در سیرجان مساعد نیست، قرار شد مراسم اصلی را به روز چهلم ایشان موکول کنیم تا بتوانیم به کمک دوستان‌شان در سیرجان، بندرعباس و کرمان، مراسم درخوری برای چهلمین روز درگذشت برگزار کنیم. برای همین، امروز فقط مراسم خاکسپاری برگزار شد.»

محمدحسن مرتجا درگذشت/ تصاویرِ مراسم خاکسپاری

او همچنین درخصوص برگزاری مراسم بزرگداشتی برای این شاعر فقید توضیح داد: «مراسم چهلمین روز درگذشت ایشان همراه با بزرگداشتی توسط جمعی از شاعران و دوستان‌شان برگزار خواهد شد.»

این شاعر افزود: «تا زمان برگزاری مراسم بزرگداشت، احتمالا مجموعه‌ای از نقد آثار، عکس‌ها، دست‌نوشته‌ها و… جمع‌آوری می‌شود و اگر کسی مطلبی دارد می‌تواند برای من بفرستد. همچنین بسیاری از آثار ایشان هنوز چاپ نشده است. با خانواده‌شان جلسه‌ای داشتیم که اگر بشود، آثارشان جمع‌آوری و چاپ شود. به‌واسطه رابطه نزدیکی که با ایشان داشتم، می‌دانم که نظرشان به چاپ کدام یک از آثارشان بود.»

محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت
عکس‌ها از محسن محیاپور

محمدحسن مرتجا، متولد سال ۱۳۴۳ در سیرجان بود. از آثار او می‌توان به «دفتر سروده‌ها»، «اجرای جهنمی از مثله مثله‌ها»، «و بیدار می‌بینم»، «اتاقی که لزوما مرکز جهان نیست» و «روبه رو در سه پرده» اشاره کرد.

مرتجا حدود دو ماه قبل، دچار کرونا شده بود که ریه‌اش درگیر شد و گویا بعد از آن نیز در دوره نقاهت نتوانست از آسیب‌های این بیماری رها شود.

۵۷۵۷

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا