فرهنگ و هنر

رونمایی علی فروغی از سریالی ساخته ۸ برادر موفق و مومن

رونمایی علی فروغی از سریالی ساخته ۸ برادر موفق و مومن

به گزارش خبرگزاری recive به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما، مراسم رونمایی از مجموعه تلویزیونی «تازه وارد»با حضور معاون سیما، مدیر شبکه سه و هشت کارگردان این سریال، روز پنجشنبه ۱۹ خرداد برگزار شد.

علی فروغی، مدیر شبکه سه، در مراسم رونمایی از سریال «تازه وارد»، با بیان این‌که در مرحله نگارش فیلمنامه، موسسه اوج هم کنار سریال بود، تاکید کرد: «در این سریال، سه مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب در کنار هم بودند و این همکاری جزو تجربه‌های شیرین همکاری بود.»

او به برگزاری مراسم رونمایی برای سریال اشاره کرد و افزود: «برای آثار، مراسم رونمایی برگزار نمی‌کنیم. ولی این کار چند وجه ممیز دارد. اولین ویژگی‌اش این است که به بحث جمعیت به عنوان یکی از مسائل مهم توجه دارد. همچنین مهم‌تر از خروجی این اثر، کارگردانی هشت برادر موفق و مومن است. در این مجموعه ۱۱ قسمتی، هشت برادر حضور دارند که در چارچوب کاملا حرفه‌ای تولید کار کردند. همه اپیزودهای این سریال باکیفیت هستند و در بین این جمع، برخی برادران، در آینده کارگردان‌های شاخص و درجه یک خواهند شد. رونمایی از هشت چهره موفق و آینده دار در حوزه داستانی برای ما مهم‌تر از رونمایی از سریال است و خروجی اصلی این کار برای ما سرمایه انسانی است.»

رونمایی از سریال «تازه وارد» با حضور معاون سیما

در ادامه این نشست، محسن برمهانی، معاون سیما، خطاب به فیلمسازان تاکید کرد: «سعی کنید یارتان را پیدا و خودتان را تکثیر کنید. خیلی مهم است که نیروهای شبیه به شما به مدیران معرفی شوند. من همیشه از خانه تولیدات جوان دفاع می‌کنم. این مجموعه ادعایی ندارد و دارد برای آنتن فکر می‌کند.»

او با بیان این‌که تحول از کلیدی‌ترین عناصر یک مجموعه شروع می‌شود، گفت: «تحول در صداوسیما فقط در ساختار و عنوان برنامه نیست. این اتفاقی که در سریال «تازه وارد» افتاده، بخشی از تحول در عرصه کارگردانی است. علاوه بر تولید نویسنده و کارگردان، باید به تولید بازیگر فکر کنیم، چرا که بازیگر بالقوه کم داریم و باید روی آن فکر کنیم.»

معاون سیما افزود: «تحول در حوزه نمایشی، دو بال دارد که یکی کشف و شناسایی جوان‌ها و دیگری تولید صنعتی است. این دو باید در کنار هم قرار گیرند. تولید استاندارد حرفه‌ای به شکلی است که متن جایی تولید و بدون بازنویسی، توسط کارگردان حرفه‌ای ساخته می‌شود.»

محمدجواد موحد، تهیه‌کننده «تازه وارد» هم درباره تولید این سریال توضیح داد: «متن این اثر در مجموعه اوج نوشته شد که اگر خودمان می‌نوشتیم، متن‌های بهتری تولید می‌شد. ما ۱۱ تله فیلم با یک تیم ساختیم. در این سریال، نزدیک به ۱۵۰ لوکیشن و ۳۵ بازیگر اصلی داشتیم. هر یک از اپیزودها، در هفت هشت روز ساخته شده است. بازیگر آوردن برای تلویزیون سخت و برای سریال اپیزودیک و کارگردان اول، سخت‌تر است.»

او با بیان این‌که مسیری که شروع شده، بسیار مهم است، تاکید کرد: «نگهداری از این هشت کارگردان سخت است و باید به گام بعدی برای آن‌ها فکر کرد. البته سه گروه هشت نفری دیگر هم داریم که می‌توانند سریال بسازند.»

رونمایی از سریال «تازه وارد» با حضور معاون سیما

سریال ۱۱ اپیزودی «تازه وارد» به تهیه‌کنندگی محمد جواد موحد و کارگردانی حسن حبیب‌زاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی، از جمله هشت کارگردان جوان این اثر هستند که اپیزودهای مختلف «تازه وارد» را جلوی دوربین برده‌اند.

این سریال که بیش از ۴۵ بازیگر اصلی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند و در ۱۴۰ لوکیشن متفاوت کار شده است، بر روی یکی از معضلات اجتماعی، یعنی افزایش سن جمعیت دست گذاشته و به مساله فرزندآوری پرداخته است.

رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابی، سپیده خداوردی، امیرمحمد زند، علی عامل‌هاشمی، زهرا داودنژاد، الهام طهموری، محمد نادری، مهدیه نساج، حسین شهبازی، سالار کریم‌خانی، سهی بانو ذوالقدر، شیوا خسرومهر، جوانه دلشاد و… از جمله بازیگران «تازه‌وارد» هستند.

۵۷۵۷

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا