سیاسی

ضرورت احترام به گروه های خواهان «تغییر قانون اساسی»

ضرورت احترام به گروه های خواهان «تغییر قانون اساسی»

گروه سیاسی: عفو زندانیان اعتراضات اخیر کشور، از منظر حقوقدانان و ناظران سیاسی و حزبی، بسیار مهم قلمداد شده تا جایی که آن را مقدمه تحولات آتی کشور می دانند. حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران در گفتگو با recive گفته «کشور در حال آتش گرفتن است. این آتش مهار نمی شود جز این که نهادهای مختلف در سطوح مختلف حاکمیت و نهادها و طیف های مختلف گروه های منتقد امکان تحرک و عمل در جهت حل منافع ملی داشته باشند»
مرعشی با اشاره به اینکه همه گروه های سیاسی جزئی از یک ملت هستند گفت « گروه هایی که اعتقاد به اصلاح روش ها و منش های حکومت با همین قانون اساسی دارند، یا کسانی که گام بالاتری را هدف قرار داده اند، از جمله انجام اصلاحاتی در قانون اساسی با هدف حفظ جمهوری اسلامی مد نظرشان است، یا عده ای که از نظام جمهوری اسلامی عبور کرده اند. ولی همه این ها اجزای یک ملت هستند و باید مورد احترام باشند.» این همان بحثی است که محمد رضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  به نوعی دیگر بیان کرده است: «برخی اصول قانون اساسی با هدف کارآمدی بیشتر نظام سیاسی باید اصلاح شوند.»

مرعشی درباره چگونگی مواجهه با گروه های خواهان تغییر قانون اساسی اذعان کرد « کشور راهی ندارد جز این که به جای تصمیمات فردی یا تصمیماتی که در گروه های کوچک، که اقلیتی از مردم را نمایندگی می کنند، به یک سند جمعی ملی رجوع کند. یعنی باید همه تجربیات، شخصیت ها، احزاب، فعالان بخش های خصوصی و دولتی را کنار یکدیگر قرار بدهیم، تا کشور را از گرفتاری های حاضر نجاب بدهیم. تورم نقطه به نقطه ۵۲ درصد، تشدید کسری بودجه، تشدید ناتراضی ترازنامه بانک ها، همگی خبرهای بدی هستند، آن هم برای کشوری که نفتی است، و بزرگترین ذخایرگازی جهان را دارد، و باید روزی یک میلیارد دلار صادرات نفتی داشته باشیم، اما اکنون کار به جایی رسیده است که دولت محترم، برای جبران کسر بودجه بر روی فروش چند زمین، و چندباشگاه متمرکز شده است. این ها علامت های بسیار بدی است و به معنای تنزل سطح ایران است.»
مشروح گفت وگوی recive با حسین مرعشی را اینجا بخوانید

بیشتر بخوانید

«عفو نیست، حکم حکومتی است» / برهانی: مجریان با تبصره‌های «من درآوردی»، شیرینی این اقدام حکیمانه را نکاهند

کنعانی مقدم: عفو رهبری، آب بر آتش پنهان زیر خاکستر است / نیاز کشور «آشتی ملی» نیست، «گفت‌وگوی ملی» است

«چهار نکته» ‌ عبدی در نقد «عفوی بزرگ»

بازتاب فرمان «عفو رهبری» در رسانه‌های خارجی

واکنش مطهری به «موافقت رهبری با عفو معترضان»

۲۱۶۲۱۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا