اردبیل

الزامی شدن تست کرونا دوره‌ای برای کارمندان فاقد کارت واکسن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی اظهار کرد:  مدیران دستگاههای اجرایی بر واکسیناسیون کارمندان نظارت داشته باشند، چنانچه کارمندی کارت واکسن نداشته باشد، باید هر سه روز یکبار آزمایش pcr داده و نتیجه را به سازمان ارایه دهد.

وی افزود: آمارها نشان‌دهنده تلاش همه عوامل در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است. 

استاندار اردبیل بیان کرد: همچنین آمارها باید نشانگر وضعیت بستری‌ها و مسائل موجود هم باشد تا تصمیم‌گیری‌ها به صورت علمی و عملی انجام گیرد.

تزریق دُز دوم واکسن شتاب گیرد

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر نظارت بیشتر بر مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد:  با هدف‌گذاری اصولی و مناسب می توان تا پایان آبان ماه، افرادی که زمان تزریق دز دوم واکسن‌شان فرا رسیده شناسایی و نسبت به تزریق آن هشدارهای لازم داده شود تا درصد افراد واکسینه شده ارتقا یابد.

وی با ابراز تاسف نسبت به فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا اظهار کرد: متاسفانه جوانانی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که حاصل سال‌ها زحمت پدران و مادران بوده و تحمل از دست دادن آنها برای خانواده‌ها بسیار سخت است و نباید عادی انگاری عده‌ای منجر به چنین حوادث تلخی شود. 

عاملی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی لازم برای اقناع‌سازی افکار عمومی داشته باشیم تأکید کرد: رسانه‌های جمعی به‌ویژه صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی جهت مدیریت افکار عمومی، برنامه مدون داشته باشند و هشدارهای لازم به مردم داده شود.

وی اضافه کرد: اصناف و اتحادیه‌ها جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاساژها، تالارها و اماکن عمومی جدیت و همکاری بیشتری داشته باشند تا از بروز پیک ششم در استان جلوگیری شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: آموزشگاه‌های خصوصی، مدارس غیرانتفاعی و موسسه‌ها باید مورد نظارت جدی آموزش و پرورش قرار گیرد و همچنین اداره کل پایانه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای با نظارت در ورود و خروج مسافران، نسبت به کنترل کارت واکسن آنها توجه داشته باشند.  

وی با اشاره به تغییر وضعیت شهر اردبیل به رنگ نارنجی تشریح کرد: تمامی مدیران و فرمانداران قبل از جلسات حداقل ۲ دقیقه نسبت به بیماری کرونا و حساسیت موضوع هشدارهای لازم را بدهند تا هیچ‌گونه عادی‌انگاری در این رابطه صورت نگیرد.

عاملی از وجود یک ویروس خطرناک به نام دلتا پلاس در کشورهای شمالی از جمله روسیه خبر داد و افزود: ویروس دلتا پلاس حتی روسیه را به تعطیلی کشانده است و باید مردم نسبت به تزریق واکسن نهایت همکاری را داشته باشند. 

در این جلسه فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل آموزش و پرورش استان به صورت حضوری و فرمانداران شهرستان‌های اردبیل و پارس آباد به صورت ویدئو کنفرانس گزارشی ارایه دادند.

انتهای پیام/3463/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا