قم

شرایط آغاز آموزش حضوری در هر مدرسه متفاوت است

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید در سراسر کشور بر اساس ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: خوشبختانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان، واکسیناسیون فرهنگیان و معلمان استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسید و نهایی شد.

وی اضافه کرد: البته بر اساس دستورالعمل‌ها، آغاز مجدد آموزش حضوری در مدارس منوط به واکسیناسیون حداکثری همه عوامل مرتبط با دانش‌آموزان مانند والدین، کادر مدارس و همچنین رانندگان سرویس مدارس شده است که امیدواریم این افراد نیز با واکسینه کردن خود و تشویق دیگران به این امر، زمینه را برای آغاز مجدد آموزش حضوری مدارس فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال و بالاتر اشاره کرد و گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان در این راستا برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان آمادگی خود را اعلام کرده است تا به امید خدا با تکمیل واکسیناسیون این عزیزان در اسرع وقت، زمینه برای آغاز آموزش‌های حضوری فراهم شود.

وی با استقبال از تشکیل کمیته مشترک اداره‌کل آموزش و پرورش و مرکز بهداشت استان ابراز امیدواری کرد که با توسعه و تسریع تزریق دُز نخست واکسن کرونا به دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، بتوان تزریق دُز دوم را نیز در کم‌ترین فرصت انجام داد تا این افراد با خیال راحت به آموزش‌های حضوری بازگردند.

وی در مورد وضعیت فعلی آموزش‌ها در مدارس استان گفت: به جز برخی مدارس موردی که آموزش در آن‌ها با توجه به تعداد بسیار اندک دانش آموزان حضوری است، سایر مدارس استان همچنان به صورت غیرحضوری فعال هستند.

شیخ الاسلام با تأکید بر برخی پژوهش‌های انجام شده درباره لزوم بازگشت به آموزش‌های حضوری عنوان کرد: باید گفت تأخیر در بازگشایی مدارس می‌تواند تبعات مختلفی را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر این اساس و از آنجا که نمی‌توان همه مدارس را به یک شکل مدیریت کرد، خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای تک تک مدارس استان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این باره ابراز امیدواری کرد که مؤلفه‌های مختلف آموزشی درباره همه مدارس استان به صورت دقیق‌تر در کمیته‌های مشترک بررسی و تصمیم نهایی درباره وضعیت آموزشی آن‌ها اتخاذ شود.

وی به آمایش مدارس استان و تهیه اطلس آن‌ها در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مساحت همه مدارس استان و تراکم دانش‌آموزی در آن‌ها به صورت دقیق استخراج شده است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۶


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا