خراسان رضوی

عاملان جنایت افغانستان گروه‌های تکفیری موردحمایت آمریکا و آل سعود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری امروز در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت جمعی از نمازگزاران مسجد شیعیان قندوز که با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق کوثر برگزار شد، بابیان اینکه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیش از ۳۵۰ میلیون شیعه در دنیا ارتباط دارد، اظهار کرد: در جنایت مسجد جامع قندوز تمام بخش‌های مختلف دانشگاهی، حوزوی، مراجع تقلید نظام جمهوری اسلامی ایران با بیانیه و ابزار همدردی این جنایت را محکوم کردند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به جمعیت بالای پیروان ائمه اطهار در دنیا، بیان کرد: باید همه پیروان اهل‌بیت(ع) در کنار هم با بدخواهان و دشمنان قسم‌خورده ائمه اطهار(ع) ایستادگی کنند، چراکه اینان همان تفکر و اندیشه جنایت‌کارانه کسانی را دارند که امامان معصوم را در دوره‌های تاریخی مختلف به شهادت رساندند.

وی کشتار مردم کشورهای اسلامی را توطئه آمریکایی و صهیونیستی دانست و ابراز کرد: امروز مهاجران افغانستانی به‌خصوص جامعه نخبگانی آن‌ها که در ایران زندگی می‌کنند، نسبت به مسائل افغانستان مسئولیت دارند، بنابراین همان‌طور که ایران در مقابل مسائل این کشور خود را مسئول می‌داند، مهاجران نیز باید نسبت به مسائل کشور خودشان حساس باشند و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام اختری تأکید کرد: کسانی که در افغانستان دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند، دست‌نشانده گروه‌های تکفیری داعش با حمایت آمریکا و آل سعود هستند، که باید در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.

وی با اذعان به اینکه تمام علمای اسلام، اعم از شیعه و سنی کشتار نمازگزاران در مسجد را محکوم می‌کنند، افزود:  هیچ عالم مسلمانی در دنیا کشته شدن نمازگزار در مسجد را تائید نمی‌کند.

 رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)  بابیان اینکه علمای اهل سنت جنایت‌های داعش را محکوم و تأکید می‌کنند که این‌ها مسلمان نیستند، بلکه دشمنان قسم‌خورده اسلام هستند، خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری که در افغانستان فعالیت می‌کنند، پرورش‌یافتگان اسرائیل و موردحمایت حاکمان امارات و آل خلیفه هستند و همواره نقشه اختلاف‌افکنی و ناامنی در جوامع اسلامی را می‌کشند که جنایاتی که در سوریه و عراق اتفاق افتاده است گواه این ادعاست.

وی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین هم در افغانستان مساجد و علمای اهل سنت توسط گروه‌های تکفیری مورد حمله قرار گرفتند، اظهار کرد: حکومتی که در افغانستان تشکیل‌شده باید در کنار علما، شخصیت‌های سیاسی و رهبران قومیت‌ها در این کشور جمع شوند و اجازه ندهند این جنایت‌ها بیش از این گسترش یابد و افغانستان به نابودی کشیده شود.

حجت‌الاسلام اختری با تأکید بر اینکه پیروان ائمه اطهار(ع) نسبت به یکدیگر مسئول هستند و باید وحدت داشته باشند، خطاب به مردم افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز در کنار شما ایستاده و در کنار شما خواهد بود، اما امروز شرایط افغانستان فقط به دست مردم این کشور تغییر می‌کند.

انتهای پیام/۷۰۰۴۲/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا