سمنان

حفظ منابع طبیعی بعنوان اصلی ترین عامل در حفظ اکوسیستم بسیار حیاتی است

حفظ منابع طبیعی بعنوان اصلی ترین عامل در حفظ اکوسیستم بسیار حیاتی است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،به منظور دستیابی به امنیت غذایی پایدار و انجام وظایف حاکمیتی وهمچنین بهره مندی و ارتقاء استفاده از ظرفیت های مراکز تحقیقاتی و علمی در محل مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی باحضور مهندس مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان به همراه معاون فنی ، معاون آبخیزداری و رییس اداره مهندسی و مطالعات با رییس مرکز تحقیقات خانم دکتر فرزانه بهادری ودکتر ارسطورییس مرکزرشد واحد های فن آوری کشاورزی و منابع طبیعی این مرکز برگزار گردید.
در ابتدای جلسه جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : حفظ منابع طبیعی بعنوان اصلی ترین عامل در حفظ اکوسیستم بسیار حیاتی است ، که با ارتباط نزدیک و همکاری بخش های علمی و پژوهشی با بخش اجرایی امکانپذیر می باشد .
وی گفت : فشار و بهره برداری از جنگل ها و مراتع بسیار زیاد اس که همین امر باعث تخریب این عرصه ها می شود وضمن اشاره به خطر انقراض گونه های استراتژیک و سازگار به توجه بیشتر تولید بذور این گونه ها با همکاری مراکز تحقیقاتی تاکید نمود .
مرادی حقیقی گفت : آموزش و ترویج دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در بین مجریان و بهره بردان از عرصه های منابع طبیعی باید بصورت جدی پیگیری و عملی شود.
در ادامه سر کار خانم دکتر فرزانه بهادری رییس مرکز تحقیقات و کشاورزی منابع طبیعی استان سمنان ، تولید پایدار در عرصه های منابع طبیعی را مهم دانست و از افزایش مشارکت و همکاری در اجرای پروژه های اجرایی و تحقیقاتی استقبال کرد.
بهادری کار گروه یاوران تولید را از مصادیق همکاری نزدیک دو دستگاه یاد کرد که با توجه به مسئله محور بودن فعالیت این گروه ، نتایج عملی و موفقیت آمیزی در پی داشته است.
سید فردین شریعت پناهی رییس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: در این نشست استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی مرکز ، حمایت از طرح های پژوهشی کاربردی به خصوص درزمینه مهاروکنترل آفات و بیماریها، رفع مشکلات طرح های مرتعداری ، استفاده از تصاویر ماهواره ای در پایش اراضی و پیش بینی و کنترل آتش و سیلاب با همکاری شرکت های دانش بنیان مرتبط، ارائه دستاوردهای پژوهشی مرکز در کارگاه انتقال یافته ها ،همکاری در جهت بهتر برگزارشدن روز جهانی بیابان و همچنین نظارت وتهیه طرح های مطالعاتی اداره کل موردبحث و بررسی قرار گرفت .
سید فردین شریعت پناهی گفت: کمیته های تخصصی جهت برقرار ی ارتباط بیشتر و احصاء مشکلات بخش اجرا و ارائه طرح های مورد نیاز جهت پروپوزال های تحقیقاتی و هدایت شرکت های دانش بنیان تشکیل تا شاهد دستیابی به اهداف سال 1401 در طرح تداوم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در استان سمنان باشیم.
ضمنا تفاهم نامه همکاری ما بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در سال گذشته به امضا رسیده است.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا