سمنان

حضور معاون توسعه خدمات بهزیستی کشور در سمنان

حضور معاون توسعه خدمات بهزیستی کشور در سمنان

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان در این نشست مدیر کل ، معاونین و روسای ستادی بهزیستی استان نیز حضور داشتند .سید حسین خادم حسینی معاون راهبری و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، خداقوت حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی استان و صاحبان امتیازان مراکز مثبت زندگی از اجرای دو مسابقه در مراکز مثبت زندگی در بخش های گزارش مددکاری و معرفی بهترین مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور خبر داده و گفتند: پس از اجرا و ارزیابی منتخبین در هفته بهزیستی در سال آینده مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نشست را بررسی مسائل و مشکلات مراکز مثبت زندگی و دریافت مطالب و ایده های نو و راه گشاه بیان و افزودند : شاخص اصلی نظارتی مراکز مثبت زندگی در اقدام و اثر بخشی در رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه هدف است، مراکز باید از مشکلات حوزه مددجویی آگاه باشند .

خادم حسینی در پایان ضمن تقدیر مجدد از ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف توسط مراکز مثبت زندگی ابراز داشتند: از وظایف حائز اهمیت در مراکز مثبت تشکیل پرونده، پیگیری‌های تشکیل پرونده و درخواست ها، توانمندسازی مددجویان و خروج از چرخه حمایت به صورت علمی و پایدار، رصدگری آسیب های اجتماعی در محلات، پیگیری امور مددجویانی که احتمالا به نحوی دچار آسیب اجتماعی شدند، بحث پیشگیری از معلولیت، آموزش‌های لازم برای مراقبت و پیشگیری از معلولیت و حمایت لازم از خانواده عنوان داشتند.

در ابتدا دکترمحمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیرمقدم به میهمانان کشوری و تشکر از صاحبان امتیازان مراکز مثبت زندگی به جهت پیگیری های مکرر برای رسیدگی به مشکلات مراکز و تحقق اهداف سازمان بهزیستی ابراز داشتند: گسترش فعالیتهای سازمان از طریق مراکز مثبت زندگی و ارائه خدمات تخصصی محقق می شود .

وی گفت: مراکز مثبت زندگی در حقیقت از جمله مراکزی هستند که در راستای دولت مردمی و کاملاً شفاف خدمات متعدد و قابل قبولی به جامعه هدف سازمان ارائه می نماید و با این کار می توانند یاریگران خوبی برای سازمان محسوب شوند .

منطقی دو هدف از تاسیس مراکز مثبت زندگی را الکترونیکی و محله محوری بودن بیان و تصریح کردند: بخش زیادی از مشکلات و تردد افراد دارای معلولیت با کاهش مراجعه حضوری رفع خواهد شد و بدون شک تسریع در ارائه خدمات به مددجویان می تواند در افزایش انگیزه مددجویان برای تعامل با بهزیستی و دریافت خدمات مؤثر باشد.

در ادامه نشست صاحبان مراکز مثبت زندگی مطالبی را در خصوص نقاط قوت، ضعف، مسائل و مشکلات مراکز و ارائه خدماتدمطلول ارائه و پیشنهاداتی نیز مطرح شد .

گفتنی است در ادامه این نشست مسئولین مراکز مشکلات پیش روی را بیان کردند و خواستار حل این مشکلات در حوزه ارائه خدمات با کیفیت به جامعه هدف شدند

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا