سمنان

در بودجه سال آینده برای ساخت بناهای یابود مفاخر کشور اعتبار پیش بینی شده است

در بودجه سال آینده برای ساخت بناهای یابود مفاخر کشور اعتبار پیش بینی شده است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، محمود شالویی در نشست انجمن آثار و مفاخرفرهنگی استان سمنان افزود: در گذشته بناهای یادبود و آرامگاههای مفاخر و شخصیت های فرهنگی کشور با مدیریت انجمن مفاخر کشور انجام می شد که این امر برای مدتی از این انجمن جدا شده بود.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 1402 که روز چهارشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است این امر دوباره به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور محول و برای آن بودجه نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد یکصدمین سال تاسیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور هستیم اظهار داشت: این انجمن در سال 1301 تاسیس و فعال شده است.

شالویی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری کنگره های بزرگداشت مفاخر فرهنگی کشور الگوسازی برای نسل جوان و ترویج فکر و اندیشه این بزرگان است افزود: برای چلوگیری از آسیب بی هویتی و نیز الگوسازی بیگانگان برای جوانان و نوجوانان شناسان شخصیت ها و مفاخر فرهنگی و آثار آنها بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی بر ضرورت استفاده از ابزار هنر در این مسیر تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز بر استفاده از ابزار هنر در فعالیت ها تاکید دارند و باید با بکارگیری این ابزار شخصیت های فرهنگی را به جامعه و به خصوص نسل جوان که دشمنان در صدد دور کردن آنها از فرهنگ ایرانی اسلامی هستند معرفی نماییم.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با استقبال از برگزاری کنگره ابن یمین فریومدی، گفت: انجمن آماده حمایت از برگزاری این کنگره است.

در این نشست که به ریاست استاندار سمنان برگزار شد تفاهم نامه برگزاری کنگره ابن یمین فریومدی بین رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و سیدمحمد رضا هاشمی استاندار سمنان امضا و مبادله شد.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا