اجتماعی

فواید عجیب و جالب ورزش برای مغز

فواید عجیب و جالب ورزش برای مغز

به نقل از ارث، دکتر جرالدین پوزنل، محقق این مطالعه گفت: این نتایج ممکن است به ما کمک کند تا دریابیم فعالیت‌بدنی چگونه بر سلامت مغز تاثیر می‌گذارد و ممکن است ما را در توسعه راهبردهایی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن کاهش حافظه و مهارت‌های تفکر مرتبط با افزایش سن راهنمایی کند.

سالمندانی که از نظر بدنی فعال هستند مزایای قلبی عروقی را به دست می‌آورند که ممکن است منجر به یکپارچگی ساختاری بیشتر مغز شود.

این مطالعه بر روی ۱۳۴ نفر با میانگین سنی ۶۹ سال که هیچ مشکل حافظه نداشتند، انجام شد. این افراد فعالیت بدنی خود را در سال گذشته گزارش کردند و اسکن مغزی برای اندازه‌گیری حجم مغز و متابولیسم گلوکز آنان انجام شد.

محققان اظهار کردند که کاهش متابولیسم گلوکز در مغز را می‌توان در افراد مبتلا به زوال‌عقل مشاهده کرد. شرکت‌کنندگان همچنین اطلاعاتی در مورد شاخص توده بدن (BMI) و سطح انسولین ارائه کردند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد، افرادی که بیشتر ورزش می‌کردند، حجم کل ماده خاکستری در مغزشان بیشتر بود. این گروه به‌طور متوسط حدود ۵۵۰ هزار میلی‌متر مکعب حجم مغز داشتند در حالی که حجم مغز در افرادی که ورزش کمتری انجام می‌دادند حدود ۵۴۰ هزار میلی‌متر مکعب بود.

علاوه بر این، کارشناسان دریافتند افرادی که بیشترین فعالیت را داشتند، میانگین متابولیسم گلوکز در مغزشان بالاتر بود. البته این بررسی به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

حفظ شاخص توده بدنی کمتر از طریق فعالیت‌ بدنی می‌تواند به جلوگیری از اختلال متابولیسم انسولین که اغلب در پیری مشاهده می‌شود، کمک کند و در نتیجه سلامت مغز را ارتقاء دهد.

این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

مهار کردن آلزایمر با ورزش

۴٧۴٧

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا