اخبار استانها

کودکان نباید قربانی جلسات شوند/ لزوم توسعه و ارتقاء کیفیت بازیکده‌ها در شهرکرد

کودکان نباید قربانی جلسات شوند/ لزوم توسعه و ارتقاء کیفیت بازیکده‌ها در شهرکرد

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در جلسه شهر دوستدار کودک با بیان اینکه موضوع شهر دوستدار کودک در سال ۱۹۸۰ شروع، در سال ۲۰۰۷ در یونیسف مطرح و در سال ۸۹ برای اولین بار در ایران در استان فارس شروع شد، اظهارداشت: در شهر دوستدار کودک باید محیط مناسب برای کودکان پیش‌بینی و اساس کار به‌گونه‌ای باشد که کودکان در محیط ساختگی توسط مسئولان، راحت و راضی باشند.
وی افزود: در ابتدا باید فضاهای بازی کودکان ساماندهی شود و سایر دستگاه‌ها حمایت کنند تا شهرداری بتواند بهترین محیط را برای کودکان فراهم و نیاز آن‌ها را احصاء و مورد توجه قرار دهد.
بیاتی ادامه داد: تاکنون به مسئله مناسب‌سازی ویژه کودکان و حتی معلولان و جانبازان آنگونه که باید توجه نشده است بنابراین باید حقوقی که برای افراد به ویژه کودکان متصور است رعایت و مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: در شهر دوستدار کودک باید در تمام نقاط شهر به‌گونه‌ای توجه شود که از تبعیض جلوگیری و علایق کودکان مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: برگزاری جلسات هماهنگی شهر دوستدار کودک مقدمه‌ای برای یک حرکت جدی، مستمر و برنامه‌محور است اما کودکان نباید قربانی این جلسات شوند و تصمیمات و مصوبات باید اجرایی شود.
مرجان دادایی در ادامه جلسه بیان کرد: با افزایش موج شهرنشینی در دنیا از سویی و افزایش جمعیت از سوی دیگر کودکان در تحولات مدرن شهری نادیده گرفته شدند و لزوم توجه به آنها در شهرها بیش از پیش احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه شهر، یک واقعیت زنده و پویا است که نباید خود را بر کودک تحمیل کند بلکه باید متناسب با شخصیت او شکل گیرد، افزود: در زمینه ارتباط شهر با کودک نظریات فراوانی وجود دارد که معتبرترین آن‌ها «شهر دوستدار کودک» است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد بیان کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار داده و باید در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی برای فعالیت کودکان تلاش شود تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در آن به خوبی زندگی کنند.
دادایی با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های اصلی کشور و موجب نشاط، شادابی و همچنین سرزندگی خانه و خانواده‌ها هستند، خاطرنشان کرد: آسیب‌های کودکان و حقوق اولیه آنها تنها محوری است که در بسیاری از شهرهای کشور مورد کم‌توجهی قرار ‌گرفته است.
وی با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت و استعداد کودکان تصریح کرد: توجه به خلاقیت و استعداد کودکان، تشویق و مشارکت کودکان در مدیریت شهری، تامین امنیت و ایمنی برای حضور بانشاط کودکان در شهر، افزایش فرصت‌های شادی و ملاقات کودکان با هم و توسعه و ارتقاء کیفی بازیکده‌ها یا فضاهای مطلوب بازی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه جلسه اعضاء به بیان نقطه نظرات خود در راستای ایجاد بستر مناسب برای شهر دوستدار کودک پرداختند.

46
 

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا