اجتماعی

جاری شدن سیل در خراسان رضوی؛ ۱۰ شهرستان گرفتار شدند

جاری شدن سیل در خراسان رضوی؛ ۱۰ شهرستان گرفتار شدند

محسن نجات در سفر به گناباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جلسه ستاد مدیریت بحران گناباد را تشکیل داده ایم و یک جلسه عملیاتی بوده است.

وی افزود: حدود ۱۰ شهرستان دیگر در استان دچار سیلاب شده اند و از دو روز پیش ستاد بحران استان هشدار نارنجی اعلام کرده و این سامانه بارشی تا چهارشنبه در استان فعال است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در برخی شهرها قطع آب شرب بصورت جدی است که هم اکنون جلساتی با حضور استاندار برای تامین آب شرب آنها در حال برگزاری است.

نجات گفت: نیاز است نقشه جامع خطرپذیری شهرستان تدوین شود و گزارش جامع خسارات توسط فرماندار از ادارات اخذ و به استانداری ارسال شود تا برای تامین منابع آن بویژه در حوزه کشاورزی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: یک نفر ثابت در استان می‌گذاریم که مسئول پیگیری جبران خسارات باشد و باکس‌های بتونی را برای ۶ پل مورد نیاز در اختیار شهرستان گناباد قرار می‌دهیم که اجرای آن بر عهده شهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:ازدستگاه‌های شهرستان درخواست دارم بصورت جدی تری نسبت به قبل پیگیر درخواست‌های خود از استان باشند تا پشتوانه پیگیری‌های ما باشد.

نجات با اشاره به اقدامات در سیل سال گذشته گناباد افزود: دومیلیارد و چهارصد میلیون سال قبل برای قنوات گذاشته ایم و برای آب شرب گناباد ۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی افزود: تولی‌گری آب‌های سطحی با وزارت نیرو است و جدیدا تبصره داده در داخل شهر با شهرداری‌ها است.

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا